Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur med 14-åring


Elisabethhr

Anbefalte innlegg

Hei!

Broren min på 14 år har et stort ønske å få bli med på fjelltur til sommeren. Jeg er ganske turvant, men han har aldri vært på en ordentlig fjelltur før. Vi har lyst til å telte. Jeg har for det meste vært i Rondane, men kun gått lengre etapper jeg tror blir litt for tungt for han. (Har erfaring med å ha med lite turvant kjæreste der fra før, han holdt på å dø litt mellom Rondvassbu og Bjørnhollia gjennom langgglupdalen). Så jeg trenger rett og slett litt tips til litt enklere turer, men så han likevel får opplevd fjellet. 

Vi kan altså ikke gå flere timer hver dag, siden vi har med en del utstyr. Vi tenker å være på tur i en helg, ca 2 overnattinger. Har bil, men med kun helgetur ønsker vi gjerne området østlandet (kjører fra Hamar). 

Håper det finnes noen fjellfolk med tips til oss! Vil gjerne gi han den fjellturen han ser for seg, uten å skremme han bort med tunge sekker og slit på første turen! :) Har et lite ønske om å få en fjellglad bror, siden jeg er den eneste i familien som har et forhold til friluftsliv :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :) Området der DNT-hyttene i Langsua/Huldreheimen ligg er no kjent for å vere lettgått og fint for familier. Då vil eg tru det kan gjelde for nybyrjar au?

Elles er det no mykje fint frå Sjusjøen og nordover, med relativt lettgått terreng og snaufjell. 

Så lenge du har telt så er det no du sjøl som vel kor lange dagsetappane skal vere, so då kan no nordaustre del av Jotunheimen au vere aktuell? Lettgått og fint der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.