Gå til innhold
  • Bli medlem

2 Dagars tur


Anbefalte innlegg

Hej.

Jag hoppas det går bra att jag skriver på svenska och att ni kan förstå mig.
Jag söker tips på en paddlings tur som tar ca 2 dagar.
Tanken är ankomst och sjösättning av kanot på en torsdags eftermiddag och hemgång lördag vid lunch.
Vi är vana paddlare så mindre forsar (klass 2) är inga problem.
Önskemålet är i å, älv eller annat rinnande vatten.
Ej sjö paddling.
Ett annat önskemål är att platsen finns mellan trondheim i norr och lillehammer i söder.

Jag har rest mycket med motorcykel i norge och 2 vattendrag som jag passerat som är intressanta är Grimse i trakten kring dovrefjell och atnadalen.
Ni kanske har någon mer info om dessa platser?

Tack på förhand!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atnaelva er en fin elv å padle, uten store utfordringer, men det kommer nok noe ann på vannføringen. Da jeg padlet der i fjor var det lite vann, noe som gjorde starten relativt strabasiøst da vi måtte line/buksere de første kilometerne. Ved større vannføring skulle jeg tro at det burde gå greit. Det er likevel en relativ kort tur, så om du ønsker en todagers padling er det kanskje andre vassdrag som er bedre. Men kan kombineres med å ta en dag i Einunna hvis det ikke er noe problem å kjøre mellom etappene. 

Jeg har selv tenkt på å padle Tufsinga, men har ennå ikke gjort det. Har hørt at den er fin, men den byr heller ikke på de største utfordringene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.