Gå til innhold
Marius89

Vaude power lizzard SUL 2-3P VS Helsport ringstind superlight 2

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med Skjult lenke - logg inn for å se den?Unknown.jpeg.8f84e447ce747fc2dc865273d135ec4e.jpeg

Jeg vurderer teltet opp mot Skjult lenke - logg inn for å se den. Unknown-1.jpeg.ae0299d71318d5382336d1c71efd9c7d.jpeg

Forskjeller:

Teltene virker i utgangspunktet ganske like, men har en del ulikheter i materialer og utforming. Helsport har produsert i Nylon mens Vaude har produsert i polyamid.

Vaude oppgir 3000 mm vannsøyle både på ytterfeltet og bunnduken, mens Helsport oppgir 2000 mm vannsøyle på yttertelt og 3000 mm på bunnduken. 

Vaude har lufting i begge ender av ytterteltet, mens Helsport har lufting ved inngang og i fotenden. 

Vaude ser ut til å veie ca 100 g mer.

Bruk:

Jeg tenker å bruke teltet alene på padleturer i fjellet og ved sjøen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må du ha superlight? evt så kjører xxl tilbud på Ringstind 2 normal nå, for en billig penge.

annen fordel med Helsport er jo at det er lett og få reparert ifjennom helsport om noe en dag skulle gå i stykker.

vet ikke hvordan kundeservicen er hos vaude?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært kjekt med superlett telt. Tar mindre plass, veier lite på lange bæringer og lager mindre lyd pga den fine duken. Aner ingenting om Vaude desverre.

Kanskje andre som har erfaring med Vaude?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kun brukt den eldre utgaven av Ringstind light med en inngang, og har ikke testet Vaude. Forskjeller i vanntetthet ville ikke jeg tenkt noe på. De er nok vanntette begge to. 

Nye Ringstind har to innganger og dette ville vært utslagsgivende for min del. Da det gir bedre utsikt og mye bedre ventilasjonsmuligheter - særlig på varme dager. 

Endret av RoyN

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av torbjornhb
      Hei 🙂 
      Noen som har erfaringer med MSR Hubba Hubba NX3 og MSR Mutha Hubba NX3?
      Har et splitter nytt Big Agnes Cooper Spur HV UL3, men vurderer MSR også. Mulig det tåler litt mer juling, i hvert fall slik jeg har forstått det fra ulike tester. Big Agnes er til gjengjeld lengre, og det passer godt til mine 188cm.

Tar gjerne imot erfaringer og tips. Og til info, det er kun disse tre modellene der står mellom. Ønsker et lett telt til sommerbruk.
    • Av Bjørnar Ø
      Når man leser spec’en på dette teltet må jeg si Bergans imponerer stort. Nesten så jeg angrer på hytta. Telt med soveareal på 48 m2....

• Av termos88
      Hei
      Har nettopp gått til innkjøp av eit Bergans Wiglo lt4. Funderer på om det er muleg å pakke det i mindre kompresjonsposer, altså stappe teltet for at det skal ta mindre plass. Er usikker på om det kan skade teltet på nokon måte? Erfaringar mottas med takk! 
    • Av Håvard_74
      Hei! Jeg vil anskaffe meg et superlett 3-sesongers 2-manns telt, men for å spare vekt lurer jeg på om skal gå for et uten stormmatter. Teltet skal brukes i høyfjellet.  
      Erfaringer med dette og hva anbefaler dere?
    • Av Diger Jotne
      Hvor stor er den faktiske forskjellen mellom de mest vanlige merkene på det Norske markedet?
      Hva utgjør forskjellen? bedre material valg som gir sterkere lettere osv? Flere/bedre funksjoner/løsninger?
      Hvor merkbart er dette for en vanlig sluttbruker? Gir visse telt status innafor miljøet?
      Jeg har et Bergans Trillemarka 2, ikke mye brukt da tarp og bivy har vært overnattings valget så langt. Om jeg da kun ser på bilder så er det jo ganske så likt et Hilleberg Anjan 2 Her er jo pris forskjellen såpass stor at jeg lurer rett og slett hva er det jeg betaler for om jeg hadde kjøpt meg et Hilleberg telt.
      Ser jo at det er en vektforskjell 2540 vs 1700
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.