Gå til innhold
  • Bli medlem

Vaude power lizzard SUL 2-3P VS Helsport ringstind superlight 2


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med Vaude power lizzard SUL 2-3P?Unknown.jpeg.8f84e447ce747fc2dc865273d135ec4e.jpeg

 

Jeg vurderer teltet opp mot Helsport Ringstind supertlight 2. Unknown-1.jpeg.ae0299d71318d5382336d1c71efd9c7d.jpeg

 

Forskjeller:

Teltene virker i utgangspunktet ganske like, men har en del ulikheter i materialer og utforming. Helsport har produsert i Nylon mens Vaude har produsert i polyamid.

Vaude oppgir 3000 mm vannsøyle både på ytterfeltet og bunnduken, mens Helsport oppgir 2000 mm vannsøyle på yttertelt og 3000 mm på bunnduken. 

Vaude har lufting i begge ender av ytterteltet, mens Helsport har lufting ved inngang og i fotenden. 

Vaude ser ut til å veie ca 100 g mer.

 

Bruk:

Jeg tenker å bruke teltet alene på padleturer i fjellet og ved sjøen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

må du ha superlight? evt så kjører xxl tilbud på Ringstind 2 normal nå, for en billig penge.

annen fordel med Helsport er jo at det er lett og få reparert ifjennom helsport om noe en dag skulle gå i stykker.

vet ikke hvordan kundeservicen er hos vaude?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun brukt den eldre utgaven av Ringstind light med en inngang, og har ikke testet Vaude. Forskjeller i vanntetthet ville ikke jeg tenkt noe på. De er nok vanntette begge to. 

Nye Ringstind har to innganger og dette ville vært utslagsgivende for min del. Da det gir bedre utsikt og mye bedre ventilasjonsmuligheter - særlig på varme dager. 

Endret av RoyN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.