Gå til innhold
  • Bli medlem

North Face Assault 2


FrkSol

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med dette teltet?

Finner stort sett gode tilbakemeldinger på det, men de fleste sier også at det ikke tåler regn.... ( eventuelt "lekker som en sil.." ) 

Nå tenker jeg kjøpe det for brukt til vinterturer i fjellet, men er temperaturen høy nok kan det jo bli både sludd og regn der også og jeg gadd ikke bruke tusenlapper på telt som ikke holder vannet ute. Teltet er 5 år gammelt 

Er privat jeg skal kjøpe det og får det for 2000,- så jeg setter stor pris på raske tilbakemeldinger så jeg får gitt beskjed om jeg skal ha det eller ei :)

Endret av FrkSol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dette teltet og det har desverre en stor feil, det er 10 cm for kort! Funker som solotelt for meg og bikkja, ligger da diagonalt. Solid, lett og gjennomtenkt og etter mitt syn genialt med løst fortelt. Har ikke erfaring med bruk i langvarig regn, så jeg skal ikke mene noe om vanntetthet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FrkSol skrev:

Blir mest flerdagsturer på Hardangervidden foreløpig. Enten med sekk el pulk 

Som de andre er inne på så vil ikke det vært første eller andrevalget mitt til den type turer.

Jeg har et enduks telt og bruker det til med alpine turer (mange høydemeter). Minuset med disse er at eventuell kondens på innsiden av yttetduken fort faller ned på sovepose og allt annet du har inne i teltet når det blåser mye eller du kommer borti teltduken. (Kondens blir det, enten litt eller mye). Til den type turer ville jeg valgt et telt med innertelt.

Litt om TNF Assault 2:

20190411_204046.thumb.jpg.c71ec2560a264941a2f63b5b03badb53.jpg

https://www.outdoorgearlab.com/reviews/camping-and-hiking/4-season-tent/the-north-face-assault-2

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.