Gå til innhold
  • Bli medlem

Ajungilak telt


Bob Hugo

Anbefalte innlegg

Har et lite Ajungilak fjelltelt (tomanns) som jeg kjøpte for et par år siden, mest fordi det var på salg til halv pris. Er ikke sikker, men tror det har modellbetegnelsen N2. Har til nå kun brukt det i sommerhalvåret, og er relativt godt fornøyd med det til dette.

Leker nå med tanken på å bruke det til en tur til vinteren, men er litt usikker på om teltet er egnet og tåler dette. Hjemmesiden til Ajungilak omtaler nå ikke telt i det hele tatt, så det er mulig de ikke lenger produserer telt, etter at de ble oppkjøpt av Mammut. Mener å huske at når jeg kjøpte teltet så ble det markedsført som et telt som skulle tåle litt røffe forhold.

Håpet mitt er at det er noen her inne som kjenner til teltet og som kanskje har egne erfaringer med bruk av det?

Mvh

Bob Hugo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo bare å prøve det. stikke en tur opp i marka og se. Skal du fyre/lage mat i teltet bør du ha mulighet til god lufting og litt høyde. Teltet bør også ha innertelt slik at det ikke drypper kondens.

Det er vel egentlig kunn på fjellet at det stilles non serskilte krav til et vintertelt.

Du bør ha godt med bardunfester og noen gode snøplugger. Storm matter er kjekt men ikke noen nøvendighet hvis duken går såpass ned at du kan spa opp en liten snøkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hvis det ikke er en 4-sesonger telt, må du, når det snør mye, huske å riste av snøen noen ganger i løpet av natten. Taket tåler ikke så mye som et vintertelt.

Jeg har også et Ajungilaktelt av type Forest. Kjøpt på tilbud for 1,5 år siden. Jeg bruker det til bilferier.

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Eg har samme telt som du omtaler i denne tråden.

Lurte på om du har prøvd det om vinteren?

Har tenkt på ta en tur vinterstid med dette teltet og lurer på om det tåler påskjenningene...

Hei!

Pga at vi ble flere enn først tenkt på den aktuelle turen, så måtte vi benytte et annet og større telt, slik at jeg har fortsatt ingen vintererfaringer med det aktuelle Anjungilak teltet! Kanskje andre har? Men som du ser fikk jeg ikke så stor respons på innlegget!

Mvh

Bob Hugo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.