Gå til innhold
  • Bli medlem

MSR med primuspumpe


EspenBO

Anbefalte innlegg

Annonse

Vi prøvekjørte en MSR gassbrenner på bensin og det virket greit når vi hadde fått forvarmet brenneren, så jeg regner med at det vil virke.

Om du prøver forsiktig så er vel det verste som kan skje at du får en del rengjøring hvis det soter mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brenneren jeg tenkte å prøve det på er en Whsiperlite Universal, så jeg var mest nysgjerrig på om noen har dårlige erfaringer med dette fra før (ettersom MSR selv mener gjenger kan være problematiske). 

Grunnen til at jeg lurte på det fremfor å bruke MSR sine pumper er at jeg gikk gjennom oppveksten med Optimus Hiker, kjøpte med Omnifuel som attenåring og har da brukt brennere med store innslag av metalldeler hele veien. Har både primær og reservepumpe av ergopumptypen, og tenkte da det kunne være kjekt å kunne bruke samme pumpe om hverandre på forskjellige brennere. Så må jeg innrømme at jeg da er av leiren som synes pumpen til MSR virker vel spinkel. Men var ikke meningen å sette i gang noen diskusjon på for eller mot her, kun erfsringsutveksling😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke være noe i veien for å bruke primuspumpe på Whisperlite Universal, jeg har sett det har vært gjort.

Angående pumper så virker det som Primus har hatt mer problemer med sine pumper enn MSR de siste årene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kjellis skrev:

Burde ikke være noe i veien for å bruke primuspumpe på Whisperlite Universal, jeg har sett det har vært gjort.

Angående pumper så virker det som Primus har hatt mer problemer med sine pumper enn MSR de siste årene...

Så bra. Da tester jeg det ut litt, så får vi se. 

Har selv ikke opplevd problemer med ergopump i løpet av de tolv årene jeg har brukt dem, men det er da forskjell på erfaringer rundt omkring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.