Gå til innhold
  • Bli medlem

topptursekk


gjermunr

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ny sekk og lurer på hva jeg bør velge og hva jeg har å velge i? Sekken skal brukes mye til topptur/kortere turer(over flere dager) både på sommer og vinterstid og det er klatring inne i bildet! Sekken må dermed kunne ha med; ski, stegjern, isøks, tau, klatreustyr og andre ting som hører til på toppturer, bør altså være på 40 liter +++. Har sett litt på arcteryx borea, men leser et sted at de store modellene der er for de +-180 cm! Jeg er selv 170 cm høy og trenger en sekk til den høyden, noe å anbefalle??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

Haglofs har en sekk til det formålet der.

http://www.haglofs.se/produkter/ryggsackar.asp?lang=sv&CatNr=390

Har selv rand 28.. Er en genial sekk til toppturer. To fester for isøks. Kengerulomme. Feste for ski, staver på siden. Material i cordura slik at stålkantene ikke skal rive opp sekken.

Jeg har 28litern, men den føles ut som en 40liter fordi den utvider seg utrolig godt og du får plass til mye stæsj i kengerulommen.

Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vil anbefale en Wild Things Andinista:

http://www.wildthingsgear.com/andinista.html

Den er svært lett (1,87kg) og kan komprimeres til topptursekk størrelse. Hvis du skal bære tungt (25kg+) og gå over 6 timer hver dag ville jeg ha valgt noe annet. Nå pleier man vanligvis ikke å drasse med 25 kg på toppturer. Hvis man skal labbe 2-4 timer inn til en basecamp for så å kun ha med 10-15 kg i sekken opp til toppen så er Andinista tingen.

Uten at det skal være avgjørende får man masse cred med en sånn sekk. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.