Gå til innhold
  • Bli medlem

Klatresko -er det virkelig kun en modell som passer meg?


Glenn_G

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i mange butikker og testet en hel haug forskjellige sko. Kjøpte for lenge siden Tenaya Ra i str 42, noe som kjapt viste seg å være for smått. Kjøpte så et par i 42,5 som  at trange men de fungerte bra og skoene har ikke noen områder som ikke er i kontakt med foten så de sitter som støpt. Forventet at de skulle bli mer behagelige med tiden men i stedet så har det motsatte skjedd, de føles trangere! Har stadig negler som er knekt på midten. Så har funnet ut at jeg må ha noe større. Har som sagt testet masse modeller og hadde håpet på å finne noen litt mer aggressive sko men ingen sitter skikkelig på foten -selv ikke om de er små i størrelsen.

Så da får det vel bli et halvt nr til opp i størrelse på Ra, medmindre noen har tips til sko som sitter på en fot som virker til å være laget for tenaya ra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Annonse

Hei Glenn. 
 

Virker som vi sitter i samme båt da Tenaya Ra er den eneste sko som har fungert for meg uansett jeg har prøvd alle skor som Fjellsport og Piteraqu hatt på lager i butikk.
 

Har du funnet noe stivere / bedre alternativ? Jeg er usikker på hva jeg har prøvd av lisse sko modeller fra Tenaya. 
Har håp om at finne en sko som er litt stivere og samtidligere lit mer romslig for lengre ruter og de dager på vinteren jeg klatrer innendørs etter lange arbeidsdager i skistövler med såre stortær som følge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.