Gå til innhold
  • Bli medlem

Vårtur på egenhånd


Fururoa

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge drømt om en ukes tur på egenhånd med hunden, men lenge tenkt at det nesten er umulig. Nå har jeg bestemt meg for å gjøre det og grugleder meg. Jeg er ikke kommet lenger enn dithen at beslutningen er tatt, så nå begynner planleggingen. Ønsker å gå før sommerferien setter inn og vil svært gjerne ha tips om gode steder å gå og telte tidlig på sommeren/i enden av våren. Jeg lurer litt på om Hardangervidda kan være en god plass. Om dere har andre nybegynnertipsfor alenevandrere, tar jeg de gjerne i mot. Hilsen ei på 36. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du tenker en tur på Hardangervidda kan du jo bruke denne tråden..

Hardangervidda Øst ved Synken/Vikbekkfjellet er et fint område som mange liker.. Dog noe dyrt for fiskekort og parkering..

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg se litt på den tråden, takk :-)  Jeg bor på Østlandet og er nokså fleksibel på om jeg skal kjøre bil eller benytte meg av offentlig transport. Snuser litt på Femundsmarka eller Trillemarka, om det skulle være for mye snø på Hardangervidda. Ønsker å gå på beina og slå opp telt, så jeg vil helst unngå at det er for mye snø. Det er vel kanskje ikke noe en kan garantere for noe sted på senvåren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Femundsmarka er fint ikke så høyt der men snø kan jo ligge en stund. I gjor var det jo spesielt varmt men normalt er det vel greit i juni der. Ferga begynner 8 juni men kan jo parkere f.eks på Langen å gå derfor før den tid. Hardangervidda ligger en del høyere så det kommer litt an på vårvarmen når det er snøfritt. Gautefall og omegn pleier være bart tidligere.

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
På 28.3.2019 den 6.54, Fururoa skrev:

Snuser litt på Femundsmarka

Femundsmarka er en fin plass for nybegynnere. Tenker da på snøforhold sen vår/tidlig sommer og orientering med kart og kompass.

Og så fint det er der:)

Endret av Kimball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.