Gå til innhold
  • Bli medlem

Ortovox Bivy - erfaringer


Tor-Erik-L-77

Anbefalte innlegg

Hei!

Har vært litt på jakt etter en slag bivy bag. Tenkte den kunne fungere enten som nødly eller rett og slett som sovepose trekk på turer hvor jeg ikke gidder å drasse med teltet. Fant ut at ortvox har en ultralight på bare 150g og en "normal" som veier litt mer men som antagelig tåler å ligge i lyng litt bedre. Er vekt bevist :) 

Noen som har erfaringer med noen av disse? Eller finnes det bedre alternativer som veier like lite som disse?

https://www.fjellsport.no/ortovox-bivy-single-safety-blue-1-person.html?___store=fjellsport_no_nb&refSrc=384529&nosto=nosto-page-product1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestilt meg en bivybag med glidelås. Har ikke forsøkt akkurat denne, men har sovet en del i jerven extreme. Jervenduken puster ikke, og det blir klamt om det ikke er veldig kaldt ute. 
Derfor har jeg bestilt en bivy med stoff som puster, og myggnetting over ansiktet. Det som har plaget meg mest når jeg har sovet uten telt er insekter, spesielt flygende, som er oppe i ansiktet mitt hver gang jeg prøver å sove.

Den jeg har bestilt finnes i en utgave med glidelås over og ned langs siden, og en versjon med kun glidelås over brystet (for lettest mulig vekt). Den kan til og med lages med DCF bunn for å gjøre den enda lettere (og dyrere). Jeg bestilte L/W med glidelås nedover siden. Den er oppgitt til å veie ca 200g.

http://borahgear.com/sidebivy.html

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Du er inne på noen gode poenger her @Prebb ! rundt 200 gram for den du linket til er slett ikke ille. Hva endte kostnaden på regnet med frakt og moms etc?

 

Tror det var 19 USD i frakt, ser det er trukket like rundt 1000kr fra kontoen. Har ikke fått den enda da den enda er "i produksjon". Ender vel kanskje på rundt 1400 totalt med mva+gebyr?
Borah gear er god på "custom work". Jeg ba om litt lengre glidelås og det var null problem, og dessuten gratis. Om du har spesielle behov ift hemper, løkker, bredde, etc så fikser de dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.