Gå til innhold
  • Bli medlem

Hageseter-Grimsdalshytta


bernt

Anbefalte innlegg

Annonse

Den kvista løypa pleier å gå ned langs bekken/elva. Det går ei sommerløype på andre siden. Lurer på om du må gjennom et ganske tett bjørkebelte nederst i den lia, så den er kanskje ikke så grei på ski?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bratt nede i bekkedalen. I høve til skred så ville eg gjort nokre grundige vurderingar før eg slapp meg nedi der  og fulgte denne ut.

Har gått her masse på sommarstid. DNTsti på vestsida av tverråa går på ein terrasseavsetning (gamal avsetning i bredemt sjø for dei som er interessert...) ganske høg oppi lia, gjer at du slepp å gå nedi med elva. Evt ville kan du gå mellom  Fallfosshøe og tverråa og ned i Grimsdale derifrå, litt bjørkekratt men ikkje noko problem, mest innover mot Tverråa. Støtter forrige innlegg, følg kvisting. Veit ikkje snøtilhøva her, men det er normalt lite snø i grimsdalen.

Ta bilde og legg inn turrapport.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Har snakket med noen lokale her på Hageeter, så det blir enten den østlige ruten eller en enda lenger vest (oppunder Kattugle) litt avhengig av været. Problemet med den østlige er at det kan være lite snø. Kvistingen kommer ikke opp før uken før påske, såp det er lite hjelp i den. Vi går 🚶 morgen 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, josteink skrev:

Veldig bratt nede i bekkedalen. I høve til skred så ville eg gjort nokre grundige vurderingar før eg slapp meg nedi der  og fulgte denne ut.

Har gått her masse på sommarstid. DNTsti på vestsida av tverråa går på ein terrasseavsetning (gamal avsetning i bredemt sjø for dei som er interessert...) ganske høg oppi lia, gjer at du slepp å gå nedi med elva. Evt ville kan du gå mellom  Fallfosshøe og tverråa og ned i Grimsdale derifrå, litt bjørkekratt men ikkje noko problem, mest innover mot Tverråa. Støtter forrige innlegg, følg kvisting. Veit ikkje snøtilhøva her, men det er normalt lite snø i grimsdalen.

Jeg var vel litt unøyaktig i beskrivelsen. Mente selvsagt ikke at den kvistede gikk helt nedi bekkedalen den gangen, men i skråningen omtrent der hvor sommerruta går. I følge brattkartet jeg limte inn, så går det an å komme ned uten å gå i 30 graders helling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så bra at det gikk fint. Ingen skam å snu. Gikk der for 3-4 år siden og da var det østlig rute som vi fulgte, men selv med generelt mer snø, var flanken ned til Grimsdalen og videre i Grimsdalen veldig snøfattig, så dere hadde nok fått en rimelig bar tur videre for det hadde tatt seg opp igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.