Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnmarksvidda


Anbefalte innlegg

Hei godt turfolk,

Planleggingen er i gang for ny tur som delmål imot målet, i denne anledningen søker jeg litt kart-informasjon fra Kalmankalito (Finland) og inngang til Anarjokha-nasjonalpark. Kjenner noen til en eventuell god internett side hvor man får turkart over området eller har ett kart?, helst med merkede stier da jeg har lest meg frem til at det går en del stier i "hytt og gevær", (en av de går inn i Anarjokha).


Har du vært i området på den delvis merkede ruten, del gjerne din informasjon fra din tur.

Kommenter gjerne eller send meg en PM. 🙂

-Thomas Eliasseneksp.jpg.45998121d0b7f2fb102e986c00cfd4b5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finske Enontekiö kartet dekker området i Finland. 1:100 000. Ca. fra Kilpis til rett forbi der ruta de kommer inn i Finland. Har ett kart datert 2004. Der er det merket inn stier i området, men ikke som merket rute ut fra det jeg ser. Beskrivelsen er Nature trail, mens på merket rute er beskrivelsen Hiking route. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Jan Erik Hansen skrev:

Det finske Enontekiö kartet dekker området i Finland. 1:100 000. Ca. fra Kilpis til rett forbi der ruta de kommer inn i Finland. Har ett kart datert 2004. Der er det merket inn stier i området, men ikke som merket rute ut fra det jeg ser. Beskrivelsen er Nature trail, mens på merket rute er beskrivelsen Hiking route. 

 

Suverent, tusen takk for god informasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Thomas Eliassen skrev:

Suverent, tusen takk for god informasjon :)

Prøvde å finne kartet på nett, men ikke i butikker. karttakauppa.fi (på finske eller engelsk) har brukbart utvalg av kart. Lemmenjoki var det nærmeste jeg så, men blir vel rett øst for der du trenger. Ellers retkikartta.fi som nevnt over for å planlegge på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2019 den 22.47, Thomas Eliassen skrev:

helst med merkede stier da jeg har lest meg frem til at det går en del stier i "hytt og gevær", (en av de går inn i Anarjokha).

Om du går inn på karttakauppa.fi og søker opp kartet V442 (Peltotunturi) har du kartet du leter etter. Dette starter like nord for Kalmankaltio (skriv ut første kilometer eller to fra Retkikartta.fi slik at du "går deg inn på kartet". Kartet er i målestokk 1:50.000 og gir mer enn bra nok detaljnivå til å manøvrere seg nordøstover forbi Heitajärvi, over Jorpavarra og ned til Gallojävritt helt sør i Anarjohka nasjonalpark! Men husk altså å skrive ut første biten fra Kalmankaltio via Retkikartta (unødvendig å kjøpe et diiiiigert kart til €17 for kun et par kilometer spasertur).

Litt sandete sti/vei til å begynne med. Videre er det klopp og fin sti/firhjulingvei inn til grensen. En relativt lettgått mil inn til Gallojävritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.