Gå til innhold
  • Bli medlem

Rep av Hilleberg Unna


Gjest Fjellfinn

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfinn

Under helgas ekspedisjon til Neådalsnota:

http://www.krovoll.net/images/NEW/NSnota.jpg

ble en av grønlandshundene til min gode turkamerat (den på bildet) liggende for nært mitt telt, og under nattens ivrige jaktdrømmer klorte bikkja hull på teltet -- en 7 cm lang flenge, ca 10 cm opp på ytterduken, like ved bakre stang,

a) anlegger jeg sak mot bikkja og hundeeieren?

:? hvordan repareres slik telt på best måte?

Men det ble en fin tur for det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fjellfinn
Det naturlige ville vel være om turkameraten din i det minste tilbød seg å betale for hele/deler av reparasjonen...?

Jeg fikk en syltynn unnskyldning fra hundeeieren, plus følgende rep. tips:

"Teip det sammen med sølvteip, du er da vel ikke så jålete at du skal reparere slikt?

Nei turutstyr skal da se brukt ut!"

Hmm - skal jeg berge vennen (et kvinnfolk...) eller Unna´n ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig mener jeg at man ikke skal være nødt til å spørre etter en reparasjon. Et tilbud om å gjøre opp for skaden burde komme frivillig fra en god venn, så kan man heller si "Nei takk, det går greit det, men takk for at du tilbød deg å..."" osv. hvis man føler for det. Et dilemma er det jo - det er dyrt utstyr som er blitt ødelagt, men samtidig vil man gjerne beholde en god venn.

Alternativt kan du sende inn teltet for rep, og senere si til din venn at "Jeg ble anbefalt å reparere teltet istedenfor å teipe det, som ville ødelagt duken. Det kostet (f.eks) 500 kroner. Skal vi spleise på det?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Et reparert telt er ikke så godt som nytt. Vedkommende burde kjøpe nytt til deg og overta ditt gamle, så kan hun mekke selv med tape.

Her er vi ved at annet problem:

Damen er av det radikale og konservative slaget (eller hva det nå skal kalles):

-- turutstyr skal IKKE koste noe !

-- man tar det man har i huset !

-- har jeg kjøpt med ullundertøy, hvitt, i 1972 så bruker jeg det, selv om det er reparert og skadet og klør, det koster å kjøpe nytt !

-- telt ??? Man sover da rett på marken på et enkelt underlag i en billig sovepose, ja ja jeg måtte svi av noen penger på en Jerven fjellduk !

-- osv.

Jeg skulle selvfølgelig ha kuttet vennskapet og gått videre alene i goretexxen min ...

Men det var det med soffaen da

- jeg så j*** redd for at en rev skal pisse på teltet mitt at denne damens turfølge er det som gjør at jeg kommer meg ut og på overnattingstur!

Dilemma !?

I allfall stor, stor kontrast når hu slenger seg til ro for natten i soveposen sin mens jeg ennå står å fikler med teltpluggene på Unna¨n :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.