Gå til innhold
  • Bli medlem

Outdoor Research M's Helium II Jakke


Memento mori

Anbefalte innlegg

202EDC55-443F-4445-B1C6-E004D9C1F739.jpeg.5ef78959664f4415922db024c83a0b93.jpeg

Da ble det en Outdoor Research M's Helium II Jacket Aloe/Charcoal (Størrelse: XL) på tilbud til 1169kr på meg. Vil prøve å få ned totalvekta på sekken og for min del er det mye å spare i gram på bytte av regntøy, da jakka spesielt.

Volumet er også betydelig mindre, skal prøve meg på en 38 L lett sekk. 

798B75E2-3AB4-4A44-A0EB-204E42CCB645.thumb.jpeg.f8d351c229629878ed0bd9c3125debc9.jpeg

Sparer 610 gram bare på jakka. Lurte på å kjøpt en mere hightech jakke, men syns de er dyreste laget, og er litt skeptisk også🤣.

@Thomas E, @vassfis har denne, og den er mye brukt i USA. 

Endret av Memento mori
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært og sett på denne jeg også. Tenkte primært til bruk på sykkelturer, men har et par Bergans jakker på henholdsvis 340 og 350gr.  Syns kanskje vekt besparelsen blir litt liten til å forsvare prisen på 1250,- som den kostet på Sport Outlet´en på Lørenskog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tips. Tenkte ikke veldig mye over det når jeg prøvde jakka, så takk for påminnelsen. Skal ikke se helt bort fra at jeg drar tilbake og prøver en gang til. Men til min type vandring syns jeg jakka har litt smalt bruksområde, selv om vekt og volum frister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakka jeg prøvde var i str. L og det er vanligvis det jeg bruker og som også Bergans jakkene mine er. Jeg syns jakka satt godt og den er virkelig lett.

Det er ikke glidelås under armene og det er nok med på å holde vekta nede. Dette er også grunnen til at jeg syns jakka er noe smal i bruksområdet mitt. Jeg har 4 såkalte skalljakker i forskjellig tykkelse og noe av det jeg liker best er nettopp lufting under armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, ketilring skrev:

Opplever du den som stor eller liten i størrelsen? Har den glidelåslufting under armene?

Normal slimfit i størrelse. Jeg har XL. Ville nok hatt XXL, men etter XL er det ikke for større/høyere folk, bare tykkere dessverre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden var gramjeger-nerdete, men mangler litt på teknologi- og klima-nerd-planet. Har hørt mye bra om Pertex' slitestyrke på dunjakker, men lite om membranene deres. Dette er såkalt 2,5-lags, som sist jeg sjekka betyr at de har ytterstoff, også er det et behandla membran som skal tåle mer fra innsiden av fett og slitasje. Umiddelbart tenker jeg PU-membran er snillere enn ePFTE for miljøet, men lite grunnlag for å si noe særlig om det. Noen tanker om de aspektene?

Kunne tenke meg en god, lett regnjakke for sommerhalvåret selv, og denne eller RAB Downpour ser ut som OK valg.

 

EDIT: Det er med andre ord slitestyrke og fotavtrykk på klimaet jeg var interessert i. Kjekt med lett jakke forøvrig ;)

Endret av Lars L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.