Gå til innhold
  • Bli medlem

Warmpeace Solitaire - spørsmål vedr. stoff Colibri 15D


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vurderer noen forskjellige vinterposer. En av dem er Warmpeace Solitaire 1000. Ytterstoffet er lagd i et stoff som heter Colibri 15D. Jeg tror det er en type DWR.. Jeg har prøvd å søke på dette stoffet, men eneste som kommer opp er poser eller dunjakker fra Warmpeace. Det jeg lurer på er - hvordan kan jeg vite at stoffet er godt nok med tanke på både fuktbeskyttelse og pusting? Er det noen som har erfaringer med å bruke Solitaire-serien og har erfaringer med stoffet? Trekker det til seg fukt? Puster det godt nok? Tåler det noe som helst av "bruk"? Har lest at de andre posene fra Warmpeace trekker til seg noe fukt her på forumet - men de har et annet ytterstoff. Dette er en relativt stor investering og jeg vil være trygg på at posen kan fungere godt også i litt fuktige forhold - f eks ved overnattinger vinterstid i nærhet av sjø / vann. Teltet virker også å ha en tendens til å danne kondens på innsiden av innerduken (Helsport reinsjell superlight) når jeg sover i det.. (vet ikke hva jeg gjør "galt").  

Endret av malinmej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Solitaire 250 og 500, og har ikke opplevd noen problemer med slitestyrke eller fukt på disse. 250 er brukt rundt 20 overnattinger, og 500 rundt 5 overnattinger - for det meste i telt på vår, sommer og høst.

Stoffet virker solid nok, jeg har ikke fått noen rifter eller lignende - men så har jeg ikke rullet rundt i granskogen heller. 

Har fått yttersiden av posen blaut en håndfull ganger i telt eller gapahuk, men stoffet holder ikke på noe vann og tørker veldig raskt. 

Innerstoffet kan føles litt klamt mot bar hud hvis det blir litt for varmt. Dette har nok sammenheng med stoffets fuktbestandighet, antar jeg. Med et lag ull på kroppen er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg anbefaler disse posene. 

Det er mange her på forumet som er veldig fornøyd med Viking-serien - og Solitaire-serien har enda et hakk bedre dunkvalitet og er mer forseggjort mtp. tekstiler, design, søm og tilbehør. 

Merk at jeg har ingen erfaring med 1000-varianten, som du er interessert i, men jeg regner med den er tilsvarende bra som 250/500. Damemodellen skal visst ha ekstra dun i fotenden mener jeg å huske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.