Gå til innhold
  • Bli medlem

Dunbukse


Helge G

Anbefalte innlegg

Har noen anbefaling til tykk isolasjonsbukse? Bruksområde:Telturer på vinterstid. Stillesitting.

Trenger ikke å være vanntett, må ha glidelåser i sidene for enkelt av/på i pauser. 

Vurderer Bergans Expedition Down Pant BIB, -har noen erfaringer med denne?

Fra før bruker jeg forsvarets Annabukse, men ønsker å ha en som går helt ned til anklene og uten bare knepping i sidene.Vurderer evt. å sy på glidelås og noe forlenget stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også brukt  anna med påsydde borrelåser, men som du sier så dekker den ikke helt ned. Hadde derfor for kaldere forhold brukt lettere Ajungilak dunbukse, men uten glidelåser. Ingen helt optimale når man styrer rundt i telt, så de siste to åra har jeg som @Tor-Erik-L-77 valgt syntet, min fra Rab, og den er jeg veldig fornøyd med.  Bruker den også til og fra innetrening på vinteren når jeg "el-sykler" og etter skitrening i kald bil. Slitesterk, Lett å vaske og tørker fort.

 

https://www.fjellsport.no/rab-photon-pants-black.html?gclid=EAIaIQobChMItNPt8aD64AIV0eeaCh0BFQ87EAQYAiABEgLhdPD_BwE

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Jeg har en slik black diamond stance belay pant i primaloft. Sjekker endel av kravene dine og ligger til en grei pris på addnature ser jeg.

https://www.blackdiamondequipment.com/en/mens-insulation/stance-belay-insulated-pants-APUJL1_cfg.html

Takk for tips! Da ble det Black Diamond buksen. Fant den på outnorth til bare 879kr. Den har 100g/m2 Primaloft isolasjon og ser således ut til å gi mye for pengene ift.Rab Photon. Tenker å kombinere den med Bergans Mjølkvasstind som har 60g/m2 på ekstra kalde dager i teltet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2019 den 16.03, Helge G skrev:

Takk for tips! Da ble det Black Diamond buksen. Fant den på outnorth til bare 879kr. Den har 100g/m2 Primaloft isolasjon og ser således ut til å gi mye for pengene ift.Rab Photon. Tenker å kombinere den med Bergans Mjølkvasstind som har 60g/m2 på ekstra kalde dager i teltet.

Har den samme. Veldig fin utenpå, eller under. Tar kort til å ta på og av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.