Gå til innhold
  • Bli medlem

Inreach


Anbefalte innlegg

Annonse

Fint du deler selv om du syntes det var litt flaut 😉

Men skjønner nesten ikke hvordan den kunne kjøre SOS av seg selv i sekken. På min inreach er den brytern som må trekkes til høyre utrolig hard og kan ikke helt se at den kan slå seg over sånn helt uten videre. Lurer på om den skyveknappen allerede var aktivert fra før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det samme, den skyveknappen kan ha blitt aktivert tidligere uten at jeg har registrert det. 

Nå tenker jeg 1 av 2 to ting. 

1. Ha inreach alltid med, så en kan stanse slikt om det skjer flere ganger. 

2. Levner en den, slik jeg gjorde. Være 100% sikker på at den er avslått. Bruker på langturer å ha den av 1/3 av døgnet. 

Har hørt om en annen som og klarte det samme som jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nettop Garmin Explorer + Inreach i posten. Men får ikke opp kart.. Driver å registrerer konto på hjemmesiden deres nå men må jeg virkelig betale penger for å bruke GPS/kart uten SOS muligheter? Jeg tenkte betale 3 mnd i sommer da jeg skal ut å gå mye men nå vil jeg jo bare se på den.. Se på karta og lære meg den.. Koster dette penger? Noen som vet? Mvh Stefan 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg vet så er det vel Openstreetmap som følger med, i tillegg app du kan laste til mobil Earthmate. Men av det jeg har sett så langt så er ikke de like gode og detaljerte som de Topo kart man kan kjøpe ovver Norge. Skal du ha de må du nok kjøpe de i tillegg. Ellers finnes det vel noen andre gratis kart, f.eks frikart.no. hr ikke testet de. Men om den modellen kan ta Topo kart vet jeg ikke.

Endret av borgern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tufsingen skrev:

Jeg fikk nettop Garmin Explorer + Inreach i posten. Men får ikke opp kart.. Driver å registrerer konto på hjemmesiden deres nå men må jeg virkelig betale penger for å bruke GPS/kart uten SOS muligheter? Jeg tenkte betale 3 mnd i sommer da jeg skal ut å gå mye men nå vil jeg jo bare se på den.. Se på karta og lære meg den.. Koster dette penger? Noen som vet? Mvh Stefan 

Inreach er ikke brukende som GPS med kart. Du får ikke detaljerte kart. Bruk heller kart app på mobil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Jepp, jeg har forsøkt kart på min for lenge siden og det er enkelt å greit ubrukelig. Om du har iPhone anbefaler jeg appen til @Ivan Lé Hjelmeland «Topokart»

Det er bedre enn ingenting og det er bedre sør i Norge enn nord. Likevel er jeg 100% enig med @Tor-Erik-L-77 og @whistler: kartene på inreach er dårlige.

Dersom du likevel skal bruke mobilen med inreachen og ikke har iPhone og tilgang til Topokart så burde du sjekke ut Locus Maps.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt 

21 hours ago, Anders_G said:

Det er bedre enn ingenting og det er bedre sør i Norge enn nord. Likevel er jeg 100% enig med @Tor-Erik-L-77 og @whistler: kartene på inreach er dårlige.

Dersom du likevel skal bruke mobilen med inreachen og ikke har iPhone og tilgang til Topokart så burde du sjekke ut Locus Maps.

Har kjøpt den nå ( dyreste dingsen til turen min) Og vil nok ikke selge den nei.. Hva er alternativet? Inreach mini... Altså mulig Inreach er unødvendig utgift ja.. men nå er det gjort og jeg vil nok tape for mye penger på å selge den igjen ... har betalt årsavgift og alt..  Men @Anders_G Var denne du også brukte på turen din? ^^ Om mann kjører en sånn sammen med 1:100.000 kart eller eventuelt 250000 så burde det da bare være å bruke øya og sola og gå på? :P Skal innrømme at hele dette med kompass  har jeg ikke så god erfaring med.. Hat alltid elsket å se på kart men har aldri brukt det selv ute for å navigere men kan altså å lese kart topografi og sånt.. Da jeg er født og oppvokst i fjella rundt Røros så har jeg liksom aldri hatt helt behovet for kompass.. Men skal ta med kompass og lære meg det da gleder mg jo veldig til å kunen det :) Skal sjekke ut Locus maps ja.. takk for tips :) Men, føler dett eelektronikk styret ødelegger litt for turen min altså både nå før og helt sikkert mye knot og rot mens jeg går å med batteriladere og mobil og syncing og GPS.. Det blir vel tid å bruke på det da tida kommer og får håpe det blir ikke for mye stress.... Er det ikke sti hele veien da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Henger meg på denne tråden i stedet for å starte egen. Har en Garmin Inreach SE (som vist på bildet i innlegg datert 11. mars). Siden jeg nesten alltid går alene så har jeg gjort det til en vane å ta den med selv på søndagsturer for jeg ville irritere meg grønn om jeg endte med vrikket ankel akkurat DER det ikke er mobildekning. (Man kan jo bruke den som rele selv om det ikke er aldeles fare for liv og helse slik at man utløser SOS.) 

Nok om det, min har en uvane som jeg ikke har funnet årsaken til. Av og til begynner den å pipe i avslått tilstand. Lyden er omtrent den samme som når man slår av strømmen, bare mer kortvarig og kommer i intervaller på ca. 5 minutter. Det skjedde i bilen på vei hjem fra tur i dag. Sjekket at den var avslått og det var den. Samme skjedde da jeg var på vei hjem fra ferie i fjor og den bare lå i sekken bak i bilen. 

Er det noen som har noen ide om hva som forårsaker dette fenomenet? Har noen vært borti noe liknende? Hadde den enda vært påslått kunne det muligens vært pga en eller annen knapp ble trykket inn ved et uhell, men alle gangene dette har skjedd har det vært power off. Sjekket status på batteriet i dag i fall det var en form for varsling om lavt batterinivå, men neida den var på 90% hvilket synes rimelig. Jeg fulladet den før en dagstur forrige helg. Har selvsagt sjekket bruksanvisning, men ikke funnet noe der heller. Det nærmeste jeg kommer er at SOS knappen kan ha vært trykket inn (fant i dag ut at den slideknappen ikke var helt over til høyre, det bare så slik ut) men så lenge det er "power off" skulle da ikke det heller gi signal? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.