Gå til innhold
  • Bli medlem

Borga - 12 år - alaska husky- bære kløv


DryasAnne

Anbefalte innlegg

Borga har blitt 12 år- Gammel og grå husky

Jeg er langt imot de 70.....

 

Vi gikk mye med sekk og kløv fra 2009 - 2013. Laaange toppturer i Trollheimen. Jeg med 8 kg sekk, Borga med 8 kilo kløv.

Kløv kjøpte jeg i 2009, Laika kløv. I 2011 kjøpte jeg Seleverkstedet sin til Borga.

 

Jeg har ikke prøvd kløv på Borga siden 2015, siste turen var i september 2013.

Er det forsvarlig å bare begynne på igjen, nå i starten med lett lett oppakning (eller kanskje tom i starten...)

Se bildene. To er fra 2018/2019. Det med Laikakløven er fra juli 2009, en koselig dagstur på 3 mil med stor sekk og full kløv.

DSCF5781 copy.jpg

ADR_9473-copy.jpg

tohavoff.jpg

 

PS:

se arildkrovoll.net

Jeg mistet alt av turglede da jeg ble blind i 2015. Legene klarte å redde synet på hengende håret ... Da jeg var ute av dette i 2017 og på tur igjen, fikk jeg vite at nyrene var ikke mer. Fikk kniven på strupen i fjor, legene sier, begynne å trene, gå på tur, ellers overlever du ikke nyretransplantasjonen 2019...

 

Endret av DryasAnne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kløv på min huskytispe så sent som 13 år. Dog hadde jeg det mer jevnlig og ikke flere års pause. Selv om det ikke var så mange turer pr år med kløv. Men vekt på kløven ble mindre de siste årene både pga alder og fordi hun fikk spondylose de senere år. Vil ikke tro det er noe problem å begynne igjen så lenge hun ikke har noe sykdom e.l. Start med lett kløv og legg i litt etterhvert. Kan fint trene kløv på vanlig dagsturer. Ta også lettere vekt eller dropp kløv hvis det er varmt vær.  Husker jeg riktig så veide nok ikke kløv mer enn 3-5 kilo de siste gangene, også pga varmt vær i ferien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme erfaring som @borgern, start opp igjen med lett kløv på dagsturene og øk til vekta du ser hun er fortrolig med. Hun husker tilbake og vet hva det dreier seg om. Og så er det vel bare å ta hensyn til begges form og legge lista deretter. 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.