Gå til innhold
  • Bli medlem

Lommekjent.no - lagrer ikke tur?


Anbefalte innlegg

Har forsøkt gjentatte ganger å lagre turer/ruter gjennom lommekjent.no, men det vil den ikke gjøre.

Har forsøkt med ulike nettlesere uten hell. Har Lommekjent blitt forlatt og uten "tilsyn"?

Finnes det da andre sider med samme muligheter?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
35 minutter siden, Kjetil E. skrev:

Har forsøkt gjentatte ganger å lagre turer/ruter gjennom lommekjent.no, men det vil den ikke gjøre.

Har forsøkt med ulike nettlesere uten hell. Har Lommekjent blitt forlatt og uten "tilsyn"?

Finnes det da andre sider med samme muligheter?

 

Har samme erfaring. Veldig synd. Lommekjent var den desidert beste til å planlegge tur og eksportere GPX-spor. Den er foreløpig forlatt uten videre utvikling ser det ut til.
ut.no har muligheter for å tegne rute og eksportere spor. Ikke like smidig, men det fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 9.3.2019 den 14.29, Kjetil E. skrev:

Finnes det da andre sider med samme muligheter?

Hadde samme opplevelsen med lommekjent, og lette en stund etter alternative nettsider med samme funksjonalitet. Dessverre uten hell.

Løsningen min har blitt å bruke Garmin Basecamp og topo-kartene fra frikart.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Synd at Lommekjent gir opp. Jeg hadde et møte de for et par år siden for å undersøke om de var villige til å selge, men lisenskostnadene de betalte var høyt over hva vi i fjellforum ville hatt budsjett for. Akkurat den modulen de benyttet for sti var svært dyr.

Jeg ser at de er i samtaler med andre som kan ta over databasen de har, så det ser ut som at det fortsatt vil være tilgjengelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Dortase skrev:

Hva med Garmin Explorer. https://eur.inreach.garmin.com/Map 

Det er vel den som tar over for basecamp nå som Garmin har lagt ned utviklingen av basecamp. Du må ha en Garmin konto for å bruke den da.

 

Er denne rettet mot  inreach enheter? Stusser litt over "terms of use" som du må akseptere på denne. De skriver ikke noe om før du må krysse av "aksepter" men inne i "terms of use, men det står et solid avsnitt 5 om "payment": https://files.delorme.com/support/inreachwebdocs/TC_inReach_Consumer_Global.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest "terms of use" så det vet jeg ingenting om.

Den ble vel utviklet først for inreach enheter. Men som jeg har forstått det. Så er det den Garmin satser på framover til å brukes på alle enheter... All utvikling av basecamp er vist stoppet.

 

Men den mangler fortsatt mye funksonalitet i forhold til basecamp som jeg ser det. Men det blir forhåpentligvis bedre. Selv om programvare ikke akkurat er Garmin sin sterke side...

Men det jeg liker er at du også kan få opp google maps som grunnlag. Av og til er det enklere å orentere seg da.

Endret av Dortase
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dortase skrev:

Den ble vel utviklet først for inreach enheter

Jeg har konto hos Garmin pga andre GPSer, men ingen inReach.
Jeg er derfor usikker på om jeg ser den samme ruteplanleggeren som en får opp med "riktig" hw.
Kan du legge ut ett skjermbilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, sofasliter skrev:

Jeg har konto hos Garmin pga andre GPSer, men ingen inReach.
Jeg er derfor usikker på om jeg ser den samme ruteplanleggeren som en får opp med "riktig" hw.
Kan du legge ut ett skjermbilde?

Hei, jeg har ikke noe InReach jeg heller, men bruker en GPSMAP 66ST. 

Jeg fant dette fra garmin om 66ST, basecamp og Explorer, vet ikke om det er det samme for andre enheter.

https://support.garmin.com/en-CA/?faq=cmo7YxRdRB1DDl1JAWuEV8

 

Capture.PNG

Endret av Dortase
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sofasliter skrev:

@Dortase, dette ligner ikke det jeg får opp. Min side er mer fitnessorientert... Kjedelig at de kutter basecamp, men jeg har ikke blitt helt kompis med den uansett.
Jeg får se etter noen alternativer på nett.

Jeg har 2 forskjellige Garmin websider jeg kan logge inn på, Garmin Explorer hvor Inreach og GPSMAP 66ST ligger som enheter og Garmin Connect hvor GPSMAP 66ST og den gamle Vivomove saken ligger som enheter. Garmin connect er noe treningsopplegg (og kan også lastes ned som app til telefon).  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Heriks skrev:

Jeg har 2 forskjellige Garmin websider jeg kan logge inn på, Garmin Explorer hvor Inreach og GPSMAP 66ST ligger som enheter og Garmin Connect hvor GPSMAP 66ST og den gamle Vivomove saken ligger som enheter. Garmin connect er noe treningsopplegg (og kan også lastes ned som app til telefon).  

Linken bak GPSMAP® 66i (Jeg har en konto), peker på connect.garmin.com, det var derfor jeg kom inn på fitness relatert side (jeg har Garmin Edge, sykkelcomputer).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.