Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til kanotur


Anbefalte innlegg

Annonse
  • 2 måneder senere...

Fjorda er et fantastisk sted å padle og du kan få leid kano der om du ikke har selv. Der har du luksusen av masse små øyer hvor hunden kan få strekt på beina. Ved må evt medbringes, det er det ikke lov å ta der. Jeg var på 5 dagers padletur med hunden min der i fjor, men tidlig i sesongen (startet 17.mai), så da var det ikke så mange andre. Stedet er populært så du får vel ikke akkurat noen vildmarksfølelse som så. Jeg skal dit i år også på 4 dagers tur med lite padlevant reisefølge + dennes hund i juni. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at båndtvangen også gjelder på øyer. Den er kanskje viktigere på mange øyer pga. fraværet av enkelte rovdyr. Det er forstemmende å erfare mange hundeeieres totale mangel på forståelse for båndtvangen og grunnen til at vi har den.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Trango skrev:

Husk at båndtvangen også gjelder på øyer. Den er kanskje viktigere på mange øyer pga. fraværet av enkelte rovdyr. Det er forstemmende å erfare mange hundeeieres totale mangel på forståelse for båndtvangen og grunnen til at vi har den.

 

Jo, men når øya er så liten at man har fullstendig oversikt er det vel ok?

Men min hund elsker å svømme..så her er det bånd åkke som 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan foreslå å gjøre en lavterskel testtur på forsommeren. Åkersvika eller Rokosjøen er sånne steder 😉👍 Noen erfaringer rikere før dere begir dere ut på neste tur. 

Ellers er det flere gode forslag til sommerturer her. Støtter meg på dem. Vil også sterkt anbefale å følge med på værmeldingene og gjøre litt research når dere har bestemt dere for sted. Det kan være ting som kanskje ikke er så opplagte, men det er alltid lurt å ha en plan B og ofte en plan C dersom uhellet er ute. Kan være noe så enkelt (lavterskel) som å studere på YouTube hvordan man klatrer tilbake inn i en kantret kano og hvordan man kan få ut mye vann på en effektiv måte. 

Lykke til! 👍😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.