Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med kamera og bilder


zyrpe

Anbefalte innlegg

Som gammel forsvarsmann, så er jeg notorisk avhengig av at elektronikk skal være "rugget". Så kjøper bra utstyr som er IP 67.

Som kamera bruker jeg Olympus Though T4 da det var det eneste kompakt kameraet jeg fant at man kunne lade direkte fra USB.

Har også et Garmin VIRB XE, som jeg ikke er så veldig fornøyd med, da lyden er "ræva" og det sluker batteri. Men det kan i alle fall kobles til bluetooh mikrofon, så driver nå å sjekker om INSTAMIC kan fungere på dette kameraet.

Lurer derfor på om det er noen erfaringer med utstyr, og det å lage videoer, uten å dra med seg et helt studio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 2.3.2019 den 11.39, zyrpe skrev:

Som gammel forsvarsmann, så er jeg notorisk avhengig av at elektronikk skal være "rugget". Så kjøper bra utstyr som er IP 67.

Som kamera bruker jeg Olympus Though T4 da det var det eneste kompakt kameraet jeg fant at man kunne lade direkte fra USB.

Har også et Garmin VIRB XE, som jeg ikke er så veldig fornøyd med, da lyden er "ræva" og det sluker batteri. Men det kan i alle fall kobles til bluetooh mikrofon, så driver nå å sjekker om INSTAMIC kan fungere på dette kameraet.

Lurer derfor på om det er noen erfaringer med utstyr, og det å lage videoer, uten å dra med seg et helt studio?

Jeg bruker GoPro hero 7 Black.

Det trenger ikke å ha hus for å være vanntett, og kan derfor gi bedre lyd enn kamera i kamerahus.

Jeg har ikke gjort noe med lyden i disse filmene. I den siste tror jeg lyden kommer best fram.

I denne videoen hører du endene og vingene deres som slår når de flyr over meg, spol til 1:50

 

Denne har diverse vind og snakkelyd i begynnelsen:

 

Og denne filmen har tydelig måkelyd, padlelyd, lyd når jeg padler gjennom isen og undervannslyd. Den er 7 minutter, ca. en kaffekopp lang:

 

Så jeg vet ikke, er det bedre enn Garmin Kameraet ditt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hero 7 har klart bedre lyd enn mitt Hero 3 eller 4 som trenger vanntett hus.

Selv bruker jeg mest Panasonic ft5 som er Panasonic sin versjon av Olympus tg. Vanntett, støtsikkert, bra lyd og filmer full hd. Hender jeg har med systemkamera også da det er bedre på både bilder og video, spes i lite lys. Men det er ikke vanntett så det pakkes i vanntett pose og er i tillegg til det vanntette kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.