Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags type kano er dette? Godt kjøp?


spewster

Anbefalte innlegg

Annonse
57 minutter siden, Friluftsnoob skrev:

38KG kano høres helt grusomt ut.

38 kilo er nå ganske så normalt for både alukanoer, glassfiber med litt styrke, polyetylen og annet billig materiale. 

Hadde fire helt like av utseende og størrelse - hjemmelagde glassfiberkanoer i speidergruppa i sin tid, vekta var svært forskjellig, fra den letteste på rundt 20 til den tyngste på over 40. Den siste kjøpte jeg ut da det ble investert i nye, og den ligger ved et lite fjellvann, året rundt og tåler det meste, så lenge hele relingen ligger på bakken.  Men det var et h..... å få den 7 km inn i fjellet, selv om det foregikk på snø. 

 

Endret av ASI
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en slik. Den ble solgt under navnet "Snorre". Men jeg finner lite info på nett, så jeg antar den ikke selges lenger.

Jeg solgte den (for 3500 kr) fordi jeg ikke hadde oppbevaringsplass.

Kanoen funket greit, den. Det er flytekammer i den, så den er usynkbar. Det er også oppbevaringsrom i begge ender. Om man sitter rett ned på setene (flytekammerene), så synes jeg at man satt litt for dypt, så jeg pleide å legge noe i mellom (typisk vesten ....:?). I dag har jeg en Ally 16. Jeg opplever Allyen som mer (primær-) stabil enn det Snorre var.

Hva den veide, husker jeg ikke, men jeg fikk den opp på taket av en kassebil alene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.