Gå til innhold
  • Bli medlem

Fikk seg en lærepenge i fjellet når hele familien måtte reddes


Sig Man

Anbefalte innlegg

Annonse

Rufsete tilhøver ja.

Om ikkje bikkjene akkurat streika (dei gjekk no framleis framover), så gav dei i alle fall tydeleg uttrykk for at å vere ung, lavtarbeidende trekkhund i føyke og adskillige m/s var fysisk og mentalt tøft. Tenker me stoppa i perfekt tid for både to og firbeinte :) 

Og pappaen som tilkalla hjelp var i alle fall fornuftig! Veret eskalerte rimeleg kjapt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjorde jeg store øyne.... "Skal Sig Man klage over folk som trenger hjelp i fjellet? Har han slått seg?" tenkte jeg...

Men glad for en tråd som vinkler en av disse redningsaksjonene positivt, det er jo en grunn til at vi trenger hjelpekorps.

Klag heller på de som legger ut på tur til Trolltunga i høyhælede sko. Heeelt på sin plass ;)

  • Hehe 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig nok de som aldri har bidratt selv i en hjelpeaksjon, eller har hatt behov for hjelp som hyler høyest i de tilfellene her. Å linke til en sak i media er i beste fall ekstrem mangelfull og jeg har personlig fått kjenne på kroppen hvilke konsekvenser det kan få når media færer med halvsannheter eller direkte løgn. Så sitter baksete ekspertene i godstolen å mener hit og dit. Stort sett lukker jeg ørene. Å henter du "bevisene" dine i de norske aviser eller medier, bommer du som regel kraftig på hva som egentlig har skjedd :-) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

En ting er en dårlig vurdering, som lenger ned i løypa fører til at man ringer etter hjelp - men hva er egentlig problemet med å ligge i et telt og vente på bedre vær?

Jeg mener at man burde ha minst 1 dag ekstra telttid per dag man har planlagt å gå på tur..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, langdistanse skrev:

En ting er en dårlig vurdering, som lenger ned i løypa fører til at man ringer etter hjelp - men hva er egentlig problemet med å ligge i et telt og vente på bedre vær?

Jeg mener at man burde ha minst 1 dag ekstra telttid per dag man har planlagt å gå på tur..

 

Det var no litt voldsomt.....10 dagar for en 5-dagers tur? Altså, om eg skal ha ein helgetur bør eg rekne 3/4 dagsmarsj? 

Desse låg vel forøvrig ikkje i eit romsleg og godt oppvarma telt, men meir som en type stor vindsekk for gruppe eller liten nøbivouac. 

Veret var tøft denne dagen, og eg skjønar godt at natta i denne ikkje freista i det vidare. 

Mvh ei som låg lenger ned i lia, og hadde det bra, men har all respekt for avgjerdsla teken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.