Gå til innhold
  • Bli medlem

Reperasjon av Gregory ryggsekk


vestland

Anbefalte innlegg

Hei.

Bunnen på min tilårskomne Gregory Palisade ryggsekk er blitt veldig slitt, og synger på siste verset. Disse sekkene har et slags gummiert stoff i bunnen, og dette kan jeg se tvers gjennom på flere steder. Normalt ville jeg frydet meg over å ha en unnskyldning til å kjøpe nytt turutstyr, men denne sekken er jeg så fornøyd med at jeg nødig vil bytte den ut. 

Når turklær ryker har jeg god erfaring med å sende dette til leverandør for reperasjon (oftest Norrøna). Dog lurer jeg litt på hvordan jeg skal angripe dette med en ryggsekk fra utenlandsk produsent. Lurer derfor på om noen her inne vet om det er mulig å få sendt Gregory-sekk til leverandør for reperasjon, eller evt. andre tips til hvordan jeg kan få byttet bunnen i sekken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tidligere blitt henvist til [email protected] da jeg hadde et spørsmål om å bytte ut en del på en Gregory-sekk. Forsto det slik at personen jeg kommuniserte med da egentlig jobbet for Samsonite, men at Gregory har outsourcet reparasjon etc i Europa til Samsonite. Så du kan jo forsøke den e-posten og se om du får napp. Dette var høsten 2018. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er kun coatingen og ikke stoffet som er slitt kan du muligens få utvidet levetiden litt ved å legge på et nytt lag med coating bestående av 50%/50% blanding av baderomssilikon og løsemiddel. Mange anbefaler whitesprit som løsemiddel, men jeg har best erfaring med swix skirens, søm gjør at blandingen tørker litt fortere. Blandingen strykes på med malekost. Prøv gjerne på et lite område først.

Endret av esw
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.