Gå til innhold
  • Bli medlem

Hofteprosesen skal til Hardangervidda


Maritmor

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i oktober innoperert totalprotese på høyre side, og den fungerer så langt veldig bra - ingen smerter, og mye bedre bevegelighet enn før operasjon. Trener og kjenner at styrken nå kommer sakte tilbake. 

Nå er jeg i gang med å planlegge første langtur i fjellet, men av hensyn til at jeg ikke vet hvordan benet vil reagere på tur over tid, er planen å gå i lett terreng, med 2 overnattinger. Vi ønsker oss til Hardangervidda sommerstid, fortrinnsvis hytte til hytte i tilfelle benet trenger mer komfort på kvelden enn det teltet kan gi. Er det noen som har tips til slike lettgåtte turer i dette området?

Endret av Maritmor
La til sesong
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal ikke undervurdere hofteprotesen. Hvis du klarer teltkomforten , så klarer hoften din det. Jeg har stål i begge hofter , skiftet den høyre for 4 vårer siden nå , og 4 måneder etter operasjonen gikk jeg en tur på vidda med huset på ryggen , uten andre begrensninger enn kondisen. Du har fått ett nytt liv med den nye hoften. Nyt det...

Endret av Robinson
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2019 den 18.47, tklami skrev:

Du kan jo vurdere litt av ruta som Lars Monsen gikk i fjor sommer med 1000 mennesker på slep. Den er ganske så lettgått uten de lengste dagsturene. Eneste er at terrenget der for min del er litt kjedelig. 

Godt forslag. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2019 den 15.49, Robinson skrev:

Du skal ikke undervurdere hofteprotesen. Hvis du klarer teltkomforten , så klarer hoften din det. Jeg har stål i begge hofter , skiftet den høyre for 4 vårer siden nå , og 4 måneder etter operasjonen gikk jeg en tur på vidda med huset på ryggen , uten andre begrensninger enn kondisen. Du har fått ett nytt liv med den nye hoften. Nyt det...

Du har så rett. Livet etter å ha fått protese er ren lykke. Bare det å få sove om natten ... Det er nok kondisen som vil begrense meg - jeg har vært inaktiv lenge på grunn av smerter som har gjort meg avhengig av krykker, men nå er det full opptrening tilbake til ett aktivt liv. Tanken bak å velge noe lettgått er nok mer at jeg vil være sikker på at jeg klarer det. Motet til å prøve større og vanskeligere ruter vil nok komme om jeg bate får kjenne mestring igjen. 

Takk for peptalken!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.