Gå til innhold
  • Bli medlem

Erstatninger for real?


Parbat

Anbefalte innlegg

Det er dårlig med real i butikkene om dagen. Dette skal etter sigende være en situasjon som vil vedvare ut 2006.

Lurer på om noen har noen tips om bra erstatninger?

Kjøpte noen amerikanske greier som smakte puke sist jeg var i alpene....og vil helst unngå samme blemme igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt tassent, men jeg har hatt med disse små boksene fra Mr. Lee og fra Toro på tur i det siste. De tar litt mer plass i forhold til Real, men er til gjengjeld rimeligere. (12,90 pr. boks på Kiwi). Lee har nudler med hhv. kjøttsmak og kyllingsmak. Mens Toro har en tomatpastarett og en Potetmoslignende rett. Ta i alle fall mindre vann i enn det som er oppgitt, så unngår du suppe. Funker på mange måter på samme måte som Real.

Har gått tom for min gamle beholdning av Real og jeg betaler ikke 65.- for en liten porsjon som ikke smaker alt for godt en gang - kall meg gjerrig :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvor man kan købe det i Norge, men der findes i hvert fald et par alternativer til Real: "Travellunch" og "Trekking Mahlzeiten". De findes både i enkelte og dobbelte portioner. Hvis man er to turkammerater, kan man spare penge ved at købe en dobbelt portion frem for to enkelte, men man har brug for en mug til at hælde maden over i )medmindre man har lyst til at stikke skeen ned i den samme pose), og det giver lidt ekstra opvask.

Lars M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)
Mens Toro har en tomatpastarett og en Potetmoslignende rett. Ta i alle fall mindre vann i enn det som er oppgitt, så unngår du suppe.

Pastaen går til nød an.

Har brukt potetmosen på småturer som tillegg til pøser, karbonader el. lign. Funker som fy, men er litt trist som egenrett.

Pannekaker er ett alternativ. Er tidkrevende, og bruk mindre vann enn oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg prøvde i år Adventure Food ved siden av Real og det smakte helt greit. Den inneholder litt mindre saus enn Real men kompenserer det med litt mer krydder. Jeg så noen Dansker som hadde en pose sjokolademos fra dem. Hørtes godt ut.

Hilsen

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er fortsatt mulig å få tak i Real Turmat, ihvertfall hos enkelte nettbutikker. Kjøpte nylig hos http://www.walkonwater.no/ , og de skal visstnok ha mer på lager. God pris også, i forhold til G-sport o.l. Alle vanlige sportsforretninger jeg har vært innom i nærdistriktet er enten helt tomme eller har bare frokostmåltidene igjen.

- Torstein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Real Turmat synes jeg ikke smaker noe godt!

Kjenner ingen som klarer å spise seg mett på Real jeg...

Vi pleier å ta med reinsdyr hakk som er frosset ned i porsjeoner.

De holder seg da lenger, men er kjappe å tine. Gjør også det samme med andre retter.

Hvis vi er borte i flere dager, fungerer Betasuppe (Toro) pose. Med potetmos i helt greit, blir ekstra god med pølser i :) .Rimelig og mye bedre enn Real, Men for all del til dere som liker Real. Veldig enkelt og greit og holder seg jo lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det an å gå TOM for Real turmat. Det er jo bare tørt kjøtt og noe grønnsakgreier. Man skulle vel tro det bare var å produsere noen flere pakninger.

Tror de har planer om det når de får den nye fabrikken opp og gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Real Turmat synes jeg ikke smaker noe godt!

Kjenner ingen som klarer å spise seg mett på Real jeg...

Vi pleier å ta med reinsdyr hakk som er frosset ned i porsjeoner.

De holder seg da lenger, men er kjappe å tine. Gjør også det samme med andre retter.

Hvis vi er borte i flere dager, fungerer Betasuppe (Toro) pose. Med potetmos i helt greit, blir ekstra god med pølser i :) .Rimelig og mye bedre enn Real, Men for all del til dere som liker Real. Veldig enkelt og greit og holder seg jo lenge!

Smaken er jo en ting, men det er jo først og fremst næringen i disse posene som er bra. Vil tro det er en god del mer næring i en pose Real enn i en pose potetmos. Personlig syns jeg Real er god mat, men etter en lang og hard tur i fjellet så vil jeg tro det meste av føde blir ekstra god på smak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Real er beregnet på de situasjonene hvor man er villig til å spise hva som helst uansett hva det er og hvordan det smaker. Praktisk og greit er det og.. bare skvælpe opp i noe lunka vann, riste godt og spise mens man prøver å tenke på noe annet.

Har vært borti noen amerikanske hurtigmatvarianter. De hadde en bruksanvisning som var temmelig komplisert med pose a og pose b og noe kryddergreier og gudene vet hva. Dette måtte til og med gjøres i riktig rekkefølge. Var man heldig og dyktig endte man etter en halvtimes tid opp med noe som smakte nesten like godt som "Real".

I sommer støtte jeg forøvrig på noen amerikanere som i ramme alvor spurte dama bak disken på Rondvassbu om å få låne kjøkkenet der bare litt fordi de skulle tilberede noe sånne greier. Skjønner dem godt jeg. Det nytter ikke å tilberede turmat UTENDØRS liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. hvordan det går an å gå tom for Real.

Real har en avtale med forsvaret. Hvis forsvaret plutselig vil ha store mengder med Real-mat, skal dette prioriteres foran alt annet. Det betyr at vanlige forbrukere må vente pent til Real har kapasitet igjen. Jeg lurer på hvilken planer forsvaret har der de trenger så mange poser?

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Smaken er jo en ting, men det er jo først og fremst næringen i disse posene som er bra. Vil tro det er en god del mer næring i en pose Real enn i en pose potetmos. Personlig syns jeg Real er god mat, men etter en lang og hard tur i fjellet så vil jeg tro det meste av føde blir ekstra god på smak :lol:

Tro meg jeg vet hva jeg snakker om. Og etter en lang dag i fjellet med sekk på ca 25 kg så er det ikke alt som smaker godt :wink: .

Det er greit at det muligens er mere næring i Real, men det hjelper jo ikke hvis man ikke klarer å spise mer enn 2-3 skjeer... Har heller ikke sagt at man skal sitte å bare spise potetmos :lol: .

Jeg synes oppriktig synd på de som sitter og prøver å døyve den værste sulten med en pose Real.

Men kjempe flott at noen liker den og synes den fungerer greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er vel umulig å diskutere, men Real går an å bruke som turmat. Prøvde Aventure Food i sommer, og det er et klart dårligere alternativ enn Real. AF har mindre energi, du blir mindre mett, det er dyrere (XXL) og i en mer upraktisk pose. Betasuppe koster 1/4 av AF og duger like bra om du tilsetter litt ris/ pasta.

Sverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.