Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsikring på hund?


ost

Anbefalte innlegg

Hei

Valpen er nå 12 uker, og jeg prøver å finne rette forsikring. Er det noen i forumet som har satt seg ned og sammenlignet de forskjellige hundeforsikringene som finnes med tanke på hva som lønner seg i lengden? 

Jeg er pragmatisk - hunden er (forhåpentlig) en lengst mulig levende kompis, men jeg må ikke ha livsforsikring over 10 år. Veterinærutgifter derimot, der ser jeg det er god variasjon og tenker det er et vesentlig moment. Likeså den årlige premien. 

Er det andre ting man bør tenke på? Jeg har en labradoodle type stor, han skal være familie/turkompis, ikke kjøpt inn for avl eller jakt. 

Interessert i alt av tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Erfaringsmessig lettere med oppgjør fra Gjensidig kontra If (på hest). Agria har jeg aldri brukt. Har vært for mange klausuler for oppgjør. 

Jeg forsikra hund gjennom innboforsikring. Funka dårlig (codan). Fikk ingen ting da begge frembena ble kutta opp når bikkja datt igjennom et hustak. Dyr får til så sjukt mye rart... 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis aldri hatt bruk for min forsikring på hundene så kan ikke si noe om hvordan det funker når skaden faktisk oppstår.

Har Gjensidige og har rabatt på hundeforsikring gjennom medlemskap i NJFF (mener man får rabatt på hundeforsikring i Gjensidige hvis du er medlem i DNT, og det kan vel være lurt å sjekke i det selskapet man ellers har forsikringene sine i. Det er jo endel samlerabatter og slikt ute å går). Priser på forsikring er jo ikke til å bli helt klok på siden det er så mange variabler, men betaler vel et par tusen i året for selskapshund med "hundpluss" forsikring 30 000 i veterinærdekning og 15 % egenandel.   

(forbrukernet har forøvrig en slik "fyll ut og få flere tilbud" tjeneste på hundeforsikringer, uten at jeg har prøvd den selv... )
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forsikring via Gjensidige på min labrador, og vi var stadig til veterinær pga kroniske plager. 

Var aldri noe tull med oppgjørene og vi fikk refusjonene iløpet av kort tid. Måtte dessverre avlive han pga sterk allergi og plager tilknyttet dette og også her var Gjensidige veldig greie å ha med å gjøre ifht oppgjør. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2019 den 9.50, ost skrev:

Hei

Valpen er nå 12 uker, og jeg prøver å finne rette forsikring. Er det noen i forumet som har satt seg ned og sammenlignet de forskjellige hundeforsikringene som finnes med tanke på hva som lønner seg i lengden? 

Jeg er pragmatisk - hunden er (forhåpentlig) en lengst mulig levende kompis, men jeg må ikke ha livsforsikring over 10 år. Veterinærutgifter derimot, der ser jeg det er god variasjon og tenker det er et vesentlig moment. Likeså den årlige premien. 

Er det andre ting man bør tenke på? Jeg har en labradoodle type stor, han skal være familie/turkompis, ikke kjøpt inn for avl eller jakt. 

Interessert i alt av tips. 

Det du bør tenke på er at du må forsikre den innen en rimelig tid etter du fikk den. Hvis ikke vil du kanskje få noe problemer med å få forsikring. Det bør ikke være opphold fra oppdretter til eier i forsikringen. Hvis du f.eks setter ned maks beløp vetrinær til eks 30.000 i året, tar vekk komponenten at du får dekket hundens kjøpskost så kan du jo selv sette av noen tusen på en konto hvert år. Det dekker jo noe det også etter en stund. Men vetrinær koster penger. Sluker hunden noe som ikke kommer ut så blir det fort mange titalls tusen kroner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.