Gå til innhold
  • Bli medlem

Hyttetur i etnefjellene


klatreminus

Anbefalte innlegg

Vi pleier å ha en familietur med hver sommer med 3 barn 11-15 år. Tidligere har vi holdt oss i setesdalsheiene, men nå har jeg lyst til å prøve noe annet. For å ikke få så mye kjøring så har jeg sett meg ut etnefjellene. Det ser jo veldig fint ut og det virker også som det ikke er like mye folk som på hardangervidda.

 

Er det noen som har noen gode tips til en 3-5 dagers hytte-til hytte tur i etnefjellene. Hvor skal man starte og slutte ? Det må ikke være for hard og for langt. Sist sommer gikk vi en del 5-timers etapper og det var egentlig nok for ungene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville startet på Seljestad og gått vestover til Simlebu, derfra videre via Sandvasshytta til Blomstølen. Fra Blomstølen ned til Kyrping (v/E134). 3-4 dager. Dette er den indre delen av den flotte Gullruta. Man har da også en returmulighet ned til E134 både ved Markhus (Sandvasshytta) og Rullestad (Simlebu).

Etnefjellene er et fantastisk fint fjellområde.

Her den første mila fra Seljestad langs Gullruta vestover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.