Gå til innhold
  • Bli medlem

Reparasjon av gammel Norrøna Nansen 65 L


Alexander V

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Jeg har en gammel Norrøna Nansen 65-sekk, kjøpt i 2008/2009. Den har ikke vært mye i bruk de siste årene, men når jeg tok den frem nå nylig ser jeg at tidens tann har ført til litt slitasje.

Limet som holder glidelåsene fast i tekstilet har morknet totalt, og glidelåsene kan bare skrelles av uten merkbar motstand😥 (Bilde 1 og 2)

Spørsmålet er da: Hva slags lim burde jeg bruke for å få glidelåsene til å sitte som de skal? Kan jeg gjøre det selv, eller burde jeg ta med sekken til skomaker/Mr. Minit slik at de kan lime og eventuelt sy?

Bonusspørsmål: Er det noen som vet hvordan "skilleveggen" (mellom bunnrommet og hovedrommet i sekken) skal festes? (Bilde 3) Det er tydeligvis meningen å bruke stroppene på en eller annen måte, men jeg forstår ikke hvordan det skal gjøres på en enkel måte slik det ser ut nå.

På forhånd takk! 😊

IMG_6664.JPG

IMG_6665.JPG

IMG_6666.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Samme erfaring på min Gregory sekk. Limte glidelåser løsner etter en tid. Jeg leverte sekken inn til en lokal skomaker som sydde de fast. Har generelt dårlig erfaring med å lime ´stoff´.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens! Jeg tok med sekken til Norrøna-butikken her i Trondheim, og fikk den sendt inn til Oslo på reparasjon. Skal oppdatere med resultatet når jeg får tilbake sekken om et par uker.

På 19.1.2019 den 19.06, Gemajohn skrev:

Skal den trees slik?

IMG_6666.thumb.JPG.ac3a6fcbc7eb66ba9e14cb31bd31813a.JPG

Det kan den, men det virker ikke som den sitter særlig tight på den måten. Det virker allikevel som dette er den tiltenkte festemetoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Oppdatering:

Fikk sekken tilbake etter ca. 7 uker, begge glidelåser både limt på nytt og sydd fast i tillegg. Har ikke fått testet sekken skikkelig ennå, men virker som det skal holde i lang tid fremover. Totalt ble det 500 kr for reparasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.