Gå til innhold
  • Bli medlem

Ajungilak Beito


ingen87

Anbefalte innlegg

Fant plutselig denne fleece-lineren som jeg kjøpte på 70% salg på Sportshuset for mange mange år siden. Jeg har brukt den litt som lakenpose en sommer for mange år siden men dukket plutselig frem fra glemselen. Tenkte kanskje å ha den i bakhånd om MH Lamina Blaze blir for kjølig i hengekøya. Det er -24 her nå, og Blaze har oppgitt "t-limit" (har forstått dette ikke er helt riktig) til -26, men kjenner jeg har mine tvil. 

Er det noen som har en tilsvarende pose? Har dere prøvd den i kaldt vintervær? Hvor mange grader tror dere jeg kan senke komforttemperaturen til? images.jpeg.c45fe66605bb57aec9ab8294d702ba83.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en sånn men den har bare blitt brukt et par ganger fordi den er for kort.. Man bør kunne legge på i alle fall fem grader, men om det er i køye med dårlig isolering nedenfra, så vil det vel ikke hjelpe stort. Man ligger alle lagene flate mot duken. Får sikkert mye mer effekt om man skjærer den opp og henger den utenpå køya :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bunnisoleringa må være på plass uansett tenker jeg, for at soveposen skal kunne rekke ned mot T-limit på -26°C. 

Tror du isolasjon nedenfra vil være "begrensende faktor" uansett? Slik at det ikke er noe poeng å bruke innerpose? Som sagt vil jo soveposen i seg selv kunne gå ned mot -26°C så da er det kanskje liggeunderlagene som begrenser dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte ikke å fjerne underlaget. Det var bare en tanke som slo meg at den kunne brukes utenpå.. problemet med køye når man bruker underlag inni, er at soveposen gjerne blir trykt flat mot duken på køya på sidene (gjerne ved skuldre og hofter). Da mister den isolasjonsevnen. Et ekstra lag inni vil ikke gi så veldig mye ekstra isolering hvis dette laget også trykkes flatt mellom duken og deg. Da får man mer isolasjon hvis dette laget henger utenpå køya.

Men bevares, alt hjelper jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.