Gå til innhold
  • Bli medlem

Sykkeljakke


REs

Anbefalte innlegg

For noen år siden fikk jeg en sykkeljakke av min kone, og overraskende nok så var dette en veldig god jakke. Som regel når min kone kjøper tur utstyr, verktøy etc. uten å konferere med meg først så kommer hun hjem med noe helt eller delvis ubrukelig på grunn av en overivrig selger uten kunnskaper om de varene han eller hun selger. Men denne gang var det altså blink.

Jakken var av merket "Bogner", med en klaff bak som kan brettes ned og innerfor i nettingstoff. Merket var totalt ukjent for meg, men altså en jakke som jeg har brukt gjennom flere vintre med godt resultat.

Nå har jeg en sønn som pendler til jobb på sykkel, ca. 16 km hver vei, og vinteren her vest kan være både våt og kald. Han har lånt min jakke, men nå trenger jeg den selv og derfor kjøpte jeg en ny jakke til ham.  I følge en test på nettet så var dette "den ultimate pendlerjakken. "Endura Luminite II Sykkeljakke Herre "  https://bikeshop.no/sykkelbekledning/klær/jakker/endura/endura-luminite-ii-jakke-gul-essensiel-ekskl-pendler-jakke-e9067yv4-p0000101749?gclid=EAIaIQobChMIuNjjzt_x3wIVE6aaCh0PLgC1EAQYASABEgJ5gfD_BwE

https://aktivtrening.com/sykkel/sykkelklar/synlig-sykkeltur 

Men hvor lenge var Adam i paradis? Jakken var tynn og lett og veldig behagelig å ha på, i all slags vær, men den ble veldig raskt full av kondens på innsiden og etter hvert klam og kald. Han har forsøkt med forskjellige klær under, sykkelklær i tynn lyckra og ull,  men ingen ting hjelper. Nylig kjøpte jeg samme jakke til meg selv, bare grønn, men etter et par testturer er jeg kommet til samme konklusjon.  Min gamle Gore tex jakke er fremdeles den mest behagelige sykkeljakken.

Nå er jeg på jakt etter en sykkeljakke med nettingfor tilsvarende min gamle jakke, men jeg har søkt nettet opp og ned uten å finne dette. Har også forsøkt XXL hvor den gamle jakken ble kjøpt, men der var det ingen hjelp å få. De hadde ryddet bort sykkelutstyret og butikken var full av skiutstyr.

Er det noen der ute som kan komme med et tips angående hva jeg bør se etter og hvor?

Legger med et bilde av man gamle jakke. 

 

DSC_0012.JPG

Endret av REs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykkeljakker ja... Et problem du ikke er alene om. Jeg kjøpte men eg Endura Pro SL jakke fra bikeshop i den tro at jeg skulle få en skikkelig vinterjakke. Jakka er mer tilpasset britiske "vintre" fra 0-10 plussgrader, og jakka er kald som et frossent helvete fordi lufta/vinden renner tvers igjennom og den har bare påsprayet et tynt fleecefor innvendig. Ikke misforstå meg - jakka er veldig god i rett tempområde, men ikke definitivt IKKE for norske vintre. Regelrett feilinformering fra bikeshop, men siden jakka er bra til vår og høst, har jeg beholdt den.

Den jakka jeg har brukt til vinterstid til nå, har vært helt super. Det er en Craft med microfleece innerfor. Desverre er foret i ferd med å rakne i de limte sømmene og den har gått ut av produksjon. Kostet meg nesten 2000kr for fire år siden. Synd, synd, synd.... Jeg får prøve å lime den. Når jeg må ha ny jakke i fremtiden skal jeg reise til butikken for å se og prøve. Det å kjøpe varer fra norske nettbutikker kan være en risikosport har jeg merket, for varebeskrivelsen er ofte helt ute på jordet, i værste fall direkte løgnaktig, og/eller ofte svært mangelfull.

Endret av r.u.mad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker castelli gabba når jeg trener og når jeg (i "gamledager") kjører ritt! Den sitter godt på kroppen, men den er ikke 100% vanntett når det regner skikkelig. Kjenner flere som bruker den ned til 5-6 minus. Det er min goto jakke da jeg ikke liker vanlig regnjakke stoff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.