Gå til innhold
  • Bli medlem

Liggeunderlag


Jan F

Anbefalte innlegg

Hei

Ser at mange foreslår Bamse Extrem liggeunderlag her på forumet. Det selges ikke lenger på XXL. Er det andre butikker som har det?(i Trondheim). Hva med McKinley Tibet, Tradex Comfort eller evt. Hagløfs Extreme? Noen som har erfaring? Vil gjerne ha et trad.underlag, ikke oppblåsbart. Drar til Femund på onsdag....juhuii!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

Siden militæret har jeg ikke brukt annet enn thermarest. Sover utrolig mye bedre på det enn noe annet underlag jeg har prøvd, inkludert bamse. Når du først har skaffet det en thermarest (gjerne stol i samme slengen), så er du solgt. De er dyre (over 1000?), men du gleder deg til å ligge på dem. Gjerne et thermarest pluss et halvt underlag til av vanlig kaliber. fra hofta og opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med max, thermarest er det desidert beste liggeunderlaget. Ligg unna billig dritt, man får det man betaler for.

Selv har jeg thermarest prolite 4 (1399,-), den anbefaler jeg. En kamerat av meg har prolite 3, men jeg synes den litt for tynn, selv om du sparer noen stakkarslige gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å ligge på et Exped Dun 9 DLX liggeunderlag under en tur for noen uker siden. Litt av en behagelig opplevelse! Med dette liggeunderlaget kan man ligge rett i steinrøysa. Koster flesk, men varmt og ultra komfortabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å ligge på et Exped Dun 9 DLX liggeunderlag under en tur for noen uker siden. Litt av en behagelig opplevelse! Med dette liggeunderlaget kan man ligge rett i steinrøysa. Koster flesk, men varmt og ultra komfortabelt.

Helt enig med Even her, kjøpte et på Sportslageret da de solgte dem til halv pris og prøvde det på tur i helgen. Veldig behagelig å ligge på, og kan tenke meg dette blir varmt og fint når vinteren kommer.

Johannes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsport og fjellreven har liggeunderlag som tilsvarer Bamse Extreme, bare at de har ikke(!) den "feilen" Bamse Extreme har ved at det trekker vann. Anbefaler derfor at du sjekker helsport og fjellreven sine, fremfor Bamse Extreme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv det liggeunderlaget til Helsport som ligner på bamse(husker ikke hva modellen heter) og er fornøyd!!!

Har riktignok ikke brukt det på vått underlag, men har hatt det på kaldt underlag og det isolerer godt!

Også koster det litt mindre også:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg ønsker meg ett oppblåsbart til vinterbruk ( pris ) , men har fortsatt mine Bamse og tilsvarende De fungerer bra.

Vi har oppdaget ett problem med Bamse, det har blitt mindere vi har 3 forskjellige størelser på lengde og bredde og det minste og nyeste er for lite for meg.

Så sjekk størelsen, for de fra andre lev. ( sportshuset ) som vi har er større, mens prisen er lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.