Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du laget i dag? DIY tips


Bendikb

Anbefalte innlegg

Annonse
16 timer siden, TheSleepwalker skrev:

Har påbegynt en underdyne av en gammel sovepose. Posen har både høyre og venstre glidelås, så klipte til et hull i fotendten og sydde rundt kanten med meterstoff. Da kan den brukes både i dynemodus og i "pod" modus. Tanken vidre er å slå inn noen maljer eller noe i hver ende for å kunne bruke noe strikk til oppheng. Pent blir det neppe, men posen ville ellers gått på dynga. Det er dermed et ypperlig prosjekt for å teste konseptet underdyne. 

Har selv tenkt på dette, så setter pris om du vil dele noen bilder av prosjektet! 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.hammockforums.net/forum/showthread.php/44808-Another-sleeping-bag-to-underquilt-mod

6 timer siden, Bendikb skrev:

Har selv tenkt på dette, så setter pris om du vil dele noen bilder av prosjektet! 😊 

Bilder kommer kanskje senere når den er operativ. Det blir vel en latskapsversjon av denna; 

Ehrm,lenken havna øverst. Er på telefon så lager den være. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
19 hours ago, Firebladei said:

I dag lager jeg en ny kano, denne gangen blir det en lett 14 fots enmannskano.

Tom Brattli

Og mitt bidrag i tråden var å klippe hull i en sokk for å lage knevarmer...... Ikke helt på samme nivå, nei 😁😆
Gratulerer, ser ut som nydelig håndverk!

  • Liker 1
  • Hehe 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Bjørn J skrev:

Og mitt bidrag i tråden var å klippe hull i en sokk for å lage knevarmer...... Ikke helt på samme nivå, nei 😁😆
Gratulerer, ser ut som nydelig håndverk!

Haha, jeg tenkte akuratt det samme. x) 

For å holde det gående på akuratt det nivået så hadde jeg et lite hull i en vanntett pakkpose, som i dag ble gjort om til en vannpose til filtreringsystemet mitt. 

spacer.png

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har printet ut flere kart med målestokk 1:25000 og 1:50000 fra kartverket. 

https://www.kartverket.no/Kart/lag-turkart-for-utskrift/

Disse har jeg kuttet, teipet og nå laminert med selvheftende plastfolie fra Clas Ohlson. 

https://m.clasohlson.com/no/Selvheftende-plastfolie,-bokomslag./31-4132

Tar litt tid, ca 1 kart pr kveld. Men liker resultatet! Kun 1 kart som er 100% ferdig. Får ta det utover noen kvelder :)

IMG_20190409_232940.thumb.jpg.b8e2f42f417aa4d4952fb3e9245473cc.jpgIMG_20190408_235751.thumb.jpg.888fc3fe495bf81c2bb13db5b1d2ab3e.jpg

spacer.pngspacer.png

Endret av Bendikb
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt påskemekk i fjæra. 😄

Jeg bruker en plate/fjøl som isolasjon mot underlaget tog for å stabilisere brenneren og drivstoffflaske. (Dragonfly har stiv slange og der er lett at brenneren da flyttes på når man pumper trykk i flaska.)

Når brenneren skal over fra pulk til bæring i sekk så er det greit å kutte litt på vekta av basen/brennerfjøla.

20190417_151545.thumb.jpg.2e5543b6b8f2f637a68bd26eddd44565.jpg

20190417_151542.thumb.jpg.6372905b23717cf63d97222db13f0021.jpg

En halv IKEA skjærefjøl og noen syltestrikker, foreløpig vekt er 136g før eventuelle forsøk på å gjøre den lettere.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Terka skrev:

Litt påskemekk i fjæra. 😄

Jeg bruker en plate/fjøl som isolasjon mot underlaget tog for å stabilisere brenneren og drivstoffflaske. (Dragonfly har stiv slange og der er lett at brenneren da flyttes på når man pumper trykk i flaska.)

Når brenneren skal over fra pulk til bæring i sekk så er det greit å kutte litt på vekta av basen/brennerfjøla.

20190417_151545.thumb.jpg.2e5543b6b8f2f637a68bd26eddd44565.jpg

20190417_151542.thumb.jpg.6372905b23717cf63d97222db13f0021.jpg

En halv IKEA skjærefjøl og noen syltestrikker, foreløpig vekt er 136g før eventuelle forsøk på å gjøre den lettere.

 

Tåler platen og strikkene varmen fra brenneren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, esw skrev:

Tåler platen og strikkene varmen fra brenneren?

Gjenstår å se. Pleier egentlig å ha korte stålstrenger til å feste brennena men har ikke det her. Syltestrikk tåler ihvertfall 100°C. Plata er oppgitt til å tåle minst 50°C. Blir det et problem så legger jeg varmereflekterende folie brenneren og bruke stålstrenger til å feste den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ikke laget, men et lurt lite triks, syns nå jeg i all beskjedenhet. Tarpen setter man ofte opp på forskjellige måter, og denne metoden går raskt og uten masse knot med knuter. 0C087CC1-BC9F-457A-B6AD-C3D488EA31D2.thumb.jpeg.a4528835e89a25462e5d76d19506f142.jpeg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, esw skrev:

Ikke akkurat turklær, men hjemmelaget for det😎

Gratulerer med dagen alle sammen!🇳🇴

D754D3F5-2612-43D3-A1F1-3B7F33BC703A.jpeg

Så bilder på Instagram profilen din, veldig flotte detaljer og en bunad/festdrakt som du skal være stolt av! Kjempe fin! :)

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.