EspenL Posted January 14, 2019 Posted January 14, 2019 Hei folkens! Har nettopp kjøpt meg Fischer jakt wax, et eldre par. De er rimelig breie, nokså lik Åsnes Kongsvold. Betalte hele 50 kr på en bruktbutikk og de ser nesten nye ut. Men! Uten noe integrert fellefeste på disse lurer jeg på hva dere anbefaler av feller? Quote
Tessatroll Posted January 15, 2019 Posted January 15, 2019 17 timer siden, EspenL skrev: Hei folkens! Har nettopp kjøpt meg Fischer jakt wax, et eldre par. De er rimelig breie, nokså lik Åsnes Kongsvold. Betalte hele 50 kr på en bruktbutikk og de ser nesten nye ut. Men! Uten noe integrert fellefeste på disse lurer jeg på hva dere anbefaler av feller? Kva med eit par smale mohair langfeller som du kappar ved hælen? Eg brukte slik system på mine fischer e99 tidlegare, det funka gull. Klart ein mistar glisona framme, men til gjengjeld har ein heller ikkje "bremseeffekten" som ein får av framdelen på kortfellen Langfell som ein gradvis kappa meir og meir var tidlegare brukt ein del på turar som til dømes over Grønland, før kortfellesystem dukka opp. 1 Quote
Bamsemums Posted January 15, 2019 Posted January 15, 2019 Et brukbart alternativ er disse : https://www.dntbutikken.no/produkt/50386565/skifeller-madshus-intelligrip-kortfell De har en glidsone foran. Jeg bruker de på smalere ski innimellom når dagen blir for bratt. Quote
Recommended Posts