Gå til innhold
  • Bli medlem

Femundsmarka 2018 - En lovlig sen vårtur


Ola S. M.

Anbefalte innlegg

Annonse

@Ola S. M. Dette var en skikkelig velskrevet og flott turrapport. Takk for at du tok deg tid å innsats med å dele turen din med oss. Jeg har selv vært på mange av plassene du skriver om, men da med kano som framkomstmiddel. 
Trikset med Femundsmarka og Rogen/Töfsingdalen nationalpark er å begrense antall kilo/kolli, ellers kan bæringene bli tildels drøye.

Fine bilder og god forklarende tekst, jeg likte spesielt kommentaren om furua som burde finne seg en på sin egen alder :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var lang deilig lesning fra et flott stykke land, takk for at du tok deg tida :) Jeg har forresten gjort akkurat det samme som deg og kjørt stanga gjennom duken på Reinsfjell SL`en ved siden av hylsa/strømpa under et litt for røff montering tydeligvis. Jeg snakket med Helsport og kunne bare sende inn teltet for å få dette reparert gratis. Må visst være litt forsiktig og forsikre seg om at stanga er helt nede i hylsa før man strammer opp og lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ola S. M. skrev:

Kommet jeg tilbake? Ja.

Med knekt stang, hull i teltet og lite fisk høres dette ut som en klassisk Ola-tur! 
Terningkast 6 på rapporten som vanlig.

Du får dra innover neste sommer og, på én betingelse. Jeg skal være med!!! Så kan du komme med fun facts og gode historier mens vi snirkler oss oppover Grøtådalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2019 den 15.38, martin.m skrev:

@Ola S. M. Dette var en skikkelig velskrevet og flott turrapport. Takk for at du tok deg tid å innsats med å dele turen din med oss. Jeg har selv vært på mange av plassene du skriver om, men da med kano som framkomstmiddel. 
Trikset med Femundsmarka og Rogen/Töfsingdalen nationalpark er å begrense antall kilo/kolli, ellers kan bæringene bli tildels drøye.

Fine bilder og god forklarende tekst, jeg likte spesielt kommentaren om furua som burde finne seg en på sin egen alder :-) 

Takker for det! Ja, det gjelder å være nøye med pakklista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2019 den 17.02, Martin HJ skrev:

Dette var lang deilig lesning fra et flott stykke land, takk for at du tok deg tida :) Jeg har forresten gjort akkurat det samme som deg og kjørt stanga gjennom duken på Reinsfjell SL`en ved siden av hylsa/strømpa under et litt for røff montering tydeligvis. Jeg snakket med Helsport og kunne bare sende inn teltet for å få dette reparert gratis. Må visst være litt forsiktig og forsikre seg om at stanga er helt nede i hylsa før man strammer opp og lignende.

Greit å høre at det ikke bare er meg :) Jeg får sende det inn, så fikser de det sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, arbe skrev:

Med knekt stang, hull i teltet og lite fisk høres dette ut som en klassisk Ola-tur! 
Terningkast 6 på rapporten som vanlig.

Du får dra innover neste sommer og, på én betingelse. Jeg skal være med!!! Så kan du komme med fun facts og gode historier mens vi snirkler oss oppover Grøtådalen.

Du er herved invitert. Skal oppdrive det som finns av trivia til neste sommer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Kjempefin turrapport! Du formidler turgleden veldig godt, synes jeg. Nå gleder jeg meg ekstra mye til Femundsmarka i juni! Femundsjuka har jeg hatt i mange år, og vil helst ikke bli kvitt den :D 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.