Gå til innhold
  • Bli medlem
  1. klovn

klovn

• Lignende innhold

• Av Tomte Tummetott
      Hello
      me and a friend will be in Norway from the 12 - 23.08 for a camping tour in the Hardangervidda. In the end we will be hiking seven full days.
      At first we wanted to hike from Finse to Geilo, which is practical because you are right at the Bergen Railway at the start and the end point.
      We then changed our minds and decided to hike from Finse to Kinsarvik (and take the Bergen Railway from Voss), as we've heard it will be the more beautiful route (and we might have a chance to go up the Harteigen). Unfortunately it requires a bus ride from Kinsarvik to Voss at the end, which is a bit annoying.
      Basically we've now identified two route options, but we can't really decide between them:

(Logg inn for å se skjult innhold)
      (116 km)
      (Logg inn for å se skjult innhold)
      (112 km) Which option would you choose and why?
      (Is one maybe easier or more beautiful than the other?)
      We've got quite some hiking experience but never hiked in the Hardangervidda before, so I'm also curious on what you think about how hard this route is going to be. 
      (116km in 7 days with a heavy backpack sounds definitely doable for us, but we don't know the terrain too well).

Thanks a lot in advance!
    • Av Esther Johanne Moe Lie
      Hei! Jeg har nylig bestemt meg for å utforske litt mer av Trondheim enn bare asfaltjungelen, og leter etter en fin plass å sette opp telt. Jeg er helt fersk i tur- og telt-gamet, og tror jeg trenger litt hjelp.
      Jeg teltet ved Theisendammen for et par uker siden, og det var fint men litt mye ungdom som støyet om kvelden/natten. Det var riktignok natt til søndag, og ikke midt i uka som er planen nå.
      I dag har jeg gått til Baklidammen via Theisendammen for å sjekke ut mulige plasser, men er bekymret for om det kommer til å være mye folk der også.
      Er det noen som har gode tips til steder man kan slå opp telt, uten å måtte gå alt for langt? Jeg har ikke bil, så det er også en fordel om det er greit å komme seg dit med kollektivtransport. Gjerne ved et vann, men det er ikke et must forslag mottas med takk!
    • Av RHK
      Hei folkens. Jeg har planer om å ta med ei lite turvant dame på en to-tredagers telttur nå snart, og ønsker turtips. Jeg går selv mest toppturer, men denne gangen er det ikke snakk om det. Jeg har aldri vært på Hardangervidda før, og lurer på om det er noen skjulte perler å oppleve der? Gjerne noen fossefall eller skjulte vann hvor det er mulig å telte og ta et bad? Noen som har andre forslag til steder som bare MÅ oppleves der? Jeg er ikke låst til Hardangervidda, og kan også få andre forslag til steder med ikke for mange høydemeter. Om turen er en "trekant-rute" er det fint, men også kortere turer. Poenget er å gi henne en fin opplevelse uten for mye slit, og ikke å komme høyest eller lengst.
    • Av Marita Gløpstad Olsen
      Jeg er på let etter gode tips ang. Steder å slå opp telt i Rogaland. Jeg har vært på telttur med venner før, men har nå satt meg som mål å ta en tur alene. Ønsker så klart tips til storslåtte fjellturer, men utsikt og idyll, men ser meg nok nødt til å starte noe lette første gangen. Ser derfor etter ideer til steder som gjerne er lett tilgjengelige, og ikke krever for mye vandring fra bil (ser for meg det fort blir overpakking og tung sekk første gangene). Gjerne ved et vann eller i en Skog, hvor en kan få noe privatliv. Har også med hund. Setter stor pris på alle tips! 😊
    • Av Marita Gløpstad Olsen
      Jeg er på let etter gode tips ang. Steder å slå opp telt i Rogaland. Jeg har vært på telttur med venner før, men har nå satt meg som mål å ta en tur alene. Ønsker så klart tips til storslåtte fjellturer, men utsikt og idyll, men ser meg nok nødt til å starte noe lette første gangen. Ser derfor etter ideer til steder som gjerne er lett tilgjengelige, og ikke krever for mye vandring fra bil (ser for meg det fort blir overpakking og tung sekk første gangene). Gjerne ved et vann eller i en Skog, hvor en kan få noe privatliv. Har også med hund. Setter stor pris på alle tips! 😊
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.