Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva kalles disse posene?


ingen87

Anbefalte innlegg

Har et dumt spørsmål som sikkert noe her kan svare på:

Hva heter disse posene (til høyre i bildet)? Tenker å kjøpe til barduner og til straps til hengekøye, men har ikke helt funnet ut hva jeg skal søke på. Disse posene er lette og praktiske, noen kommer i ripstop-stoff og noen i mer tynt tøystoff. Akkurat det er ikke så viktig. 61MgCPfKYzL._SY355_.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes pluggposen til Ringstind superlight var fin, sånne skulle jeg gjerne hatt flere av. Men det ser ikke ut for at de selges løst, sånn som Hilleberg sine poser? Kunne tenkt meg å få laget noen sånne, var ikke det noen på forumet som la ut oppskrift på å sy sånt? Jeg klarte ikke å finne det, noen som er bedre på leting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, ingen87 skrev:

Perfekt!

Fant også poser til briller som egner seg 😛 https://www.billigmarkedet.no/products/brillepose-beskyttelse

Litt små, men det er kanskje de smykkeposene og? 

 

Ja smykkeposene er små. Antok du ville ha de små om de skulle utenpå bardunene. Stod ikke ønsket størrelse. Men det var kanskje ikke det de skulle brukes til? Hva bruker du sånne til? 

Uansett lett å sy selv også og få akkurat riktig størrelse. Tror til og med jeg kunne sydd noe sånt 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for å ha bardunene oppi når jeg tar ned tarpen.  

Jeg har nylig kjøpt tarp fra DD Hammock og synes ikke den lille/smale posen til plugger og barduner er helt hensiktsmessig. Jeg har kjøpt ekstra bardun-snor (paracord) i tilfelle jeg må litt unna tarpen for å feste den. De som fulgte med var 2 meter. Jeg kjøpte en 30 meters lengde av Paracord som jeg har kappet i hhv 2 x 10 meter og 2 x 5 meter. Poenget med en til/flere posre er å kunne ha pluggene og bardunene atskilt slik at jeg slipper at dette snurrer seg sammen nedi den smale posen som fulgte med. Dette skjer selv om jeg knyter de sammen i et åttetall. Jeg må også ut med alle "buntene" for å finne rett lengde". 

Ideen med smykkepose var god! Jeg kan se for meg å kanskje dele de opp etter lengde og, slik at jeg har en pose for 5 m og en for 10 m så er det enkelt å finne riktig lengde i mørket og med kalde fingre :)

Når det kommer til sying har jeg ikke tatt i ei nål siden jeg tok symaskinsertifikat i 5 klasse. 🤣 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.