Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna Trollveggen Down850 - varm nok?


Fembøring

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Annonse

K7 er en flott jakke. Antagelig den varmeste i denne vektklassen. Hadde selv Rab Positron pro, men merket med en gang jeg prøvde K7 at dette er en varmere jakke. Ulempen for min del er at K7 er veldig slim fit sammenlignet med Trollveggen 850 og Positron pro, på grensen til å være for trang. Oppgraderte derfor til ME Expedition som er mer romslig, og ekstra lang og tykk. Tror modellen er utgått nå, men veldig fornøyd med denne når gradestokken bikker 10 blå og det blåser. Noe tykk og klumpete til at jeg føler den er praktisk til vintertelting. Til det foretrekker jeg en kortere Bergans som jeg antar er forløperen til dagens Sauda down, med 320g 750fp dun. Denne får man for rundt 2000kr og er etter min mening beste kjøp når man tenker varme per krone. Er også mer robust stoff på denne enn de fleste andre dunjakker. Minuset er at hetta er litt kjip og ikke følger ansiktet så bra som Rab og ME. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.