Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellrevenen jakke som Keb bare G1000?


Joachim V

Anbefalte innlegg

Jepp, finnes det en fjellreven jakke som ligner på Keb i fasong og funksjon bare uten Soft shell bare G1000?

Jeg klarer ikke helt å finne noe på Fjellreven sine sider. 

Noen som kjenner til hvilke eventuelle produkter jeg ser etter?

Takk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...
På 27.1.2019 den 19.30, Joachim V skrev:

Takker for svar. Det er nok skogsø jeg ser etter. Vært innom sjappa og prøvd den også 😀 Enkel og fin jakke som sitter godt meg god bevegelighet.

Heisan! Prøver å finne ut litt på nettet om denne jakka, men er så mange forskjellige meninger så lurte på om du kunne hjelpe litt? Jeg står å vurderer hvem størrelse jeg skal ha? Jeg er 184cm og 90kg 34 i livet med Levis og med ølmage dertil😊  Noen sier denne jakken er smal rundt livet og laaange armer, så står å veier mellom L og XL? noen tips? Eventuelt andre som har denne å kan svare?

ps satt ned 700 på outnorth idag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Joachim V skrev:

Og ja, takk for tips. Da ble det jakke her, spent på hvordan Dusk er. 

 

 

 

 

Bare hyggelig, et lite spørsmål eller 2 til, vil du få plass til en tynn dunjakke eller fleece under sammen med en Devold trøye? Er den så lang i armene som folk skal ha det det til? Håper dette kan bli min nye allround jakke vår sommer høst, fra fjell til bytur, den får jo skryt for å være så allsidig! Blir nok svart på meg, den kan til å med funke i en begravelse i disse dager😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dun bruker jeg ikke men tynn fleece med undertøy absolutt akkurat som jeg kunne med Keb. 

Det er akkurat passformen jeg liker med denne og forsåvidt Keb er jo at de sitter så godt men samtidig er romslige med god bevegelighet.

Jeg har nesten alltid issues med for kort armlengde men ikke på disse så det skal ikke du behøve bekymre deg for. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2019 den 11.13, Lars Stenseth skrev:

Heisan! Prøver å finne ut litt på nettet om denne jakka, men er så mange forskjellige meninger så lurte på om du kunne hjelpe litt? Jeg står å vurderer hvem størrelse jeg skal ha? Jeg er 184cm og 90kg 34 i livet med Levis og med ølmage dertil😊  Noen sier denne jakken er smal rundt livet og laaange armer, så står å veier mellom L og XL? noen tips? Eventuelt andre som har denne å kan svare?

ps satt ned 700 på outnorth idag😊

Hei. Etter å ha sterkt vurdert anorakk så er jeg nå kommet frem til at jeg nok er en jakketype heller. Og kom til å prøve Skogsø jakke i diverse størrelser nå nylig. Jeg er 187høy og veier rundtom 90kg, normalbygd noenlunde atletisk 50åring :-) Det ble ikke noe kjøp da jeg ikke fant fargen men jeg er veldig glad jeg fikk prøve. Jeg hadde da på meg langermet ullundertrøye og en tynn grovvevd ullgenser. Large ble altfor trang og kort så den gikk ut med en gang. XL som man skulle anta var min størrelse var grei på armlengde men følte den kunne være sidere. XL var ikke vid men det som overasket meg mest var at den var trang over skulderbladene, altså når man førte albuene ihop så ble det stramt. Når jakka var slik med en tynn ullgenser så tenkte jeg at det må jo bli mye verre med en slik klassisk tykk ullgenser med glidelåskrave så da jeg fikk prøve XXL så forsvant all tvil, XXL var størrelsen min. Ermene var heller ikke trange her og jakka var sid og god og satt godt på setepartiet når man strammet bunnstrikken. Så jeg venter nå på at denne jakka skal komme i riktig farge i XXL. G-1000 stoffet sies det mye bra om, jakka hadde gode lommer og dype gode innerlommer. Kjekk knepping og justering på hetten. Skulle det være noe så måtte det vært at hetten fikk innfelt en messingtråd slik at tunnellen holder fasongen når hetten er igjennkneppet og det blåser. Jeg liker også at jakken ikke har de dere kjipe borelåsene på ermene men hadde skikkelige knapper med 2 kneppeposisjoner. 

Men jeg har jo aldri prøvd jakken under lengre belastning. Jeg svetter mye når jeg går på tur. Går ofte med ryggsekk hele dagen og tenker også å bruke jakke på skiturer med ryggsekk på fjellet. Jeg bruker bare ull unnerst og liker å justere bekledningen lagvis iforhold til belastning, vind og temperatur. Kan noen brukere fortelle litt om Skogsøjakken eller G-1000 så hadde det vært flott. Takk ellers for fint forum

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt G-1000 i mange år til vinterbruk.

Posetivt: Mykt, stille, robust, tåler vask bra, puster bra, lett å reparere.

Negativt: Tungt, blir vått av svette, fryser til is i teltet, er ikke vanntett. Kan miste litt farge etter noen år.

Er ikke helt vindtett i sterk vind. Positivt i høy aktivitet, men i lav aktivitet må man på med ett mellomlag eller ekstra ytterlag for å dempe trekken som kommer inn.

Grønnlandsvoks synes jeg bare er kav. Jeg bruker Nikwax Cotton proof i vaskemaskinen, og er fornøyd med det. Plaggene blir lett vannavstøtende, men tåler ikke regnvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått min og størrelser oppleves tydeligvis veldig forskjellig her, eller så er de faktisk forskjellige. Jeg er nesten så jeg angrer litt på at jeg ikke prøvde Medium. Armene på Large Skogsø henger godt over knokene! Jeg er ellers mellom XL og XXL i armlengde..  Sammenlinget med Keb'n så er den kortere i armene og mulig generelt mindre så dette er drøyt svært for å være Large. Jeg kan heller ikke huske den var sånn i butikken. 

Jeg var ikke klar over det men det er G1000-Lite på Skogsø med G1000-regular på skuldre og hette. Så den er veldig lett, kjentes ut som en skjorte når jeg hentet pakken. 

Dusk ble forresten helt kult, veldig sivilisert med jeans osv. :)

 

 

 

 

Endret av Joachim V
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hhhmmm så hvis dere er tynnere/kraftigere enn dere trur, så burde en XL passe meg ypperlig😂😂😂  fra å vurdere M til XXL er jo et sprang hehe men er jo samme problemet når det gjelder hva jeg har lest av reviews på nett gjenerelt! Takk uansett, satser på Sort XL. 

Er forresten str 56(54) i dress jakker om det kunne gi dere en formening om størrelse valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.