Gå til innhold
  • Bli medlem

Størrelse på Osprey Xenith 105


Bendikb

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en ny sekk da min gamle rett å slett ikke passer ryggen min lenger. Valget har nesten falt på en Xenith 105, selv om jeg ikke får prøvd den før jeg kjøper. Men den lave vekten, pris og funksjonalitet er attraktivt. 

Lastet derfor ned Osprey sin app for å måle hvilken størrelse jeg bør velge. Jeg trodde jeg skulle gå for størrelse large, men appen anbefalte medium / vanlig. 

Er det noen her som har sekken og kan komme med noen råd? Jeg er jo ikke akuratt liten, men ikke gedigen heller. 187 cm høy og rundt 110 kg. 

Blir large for stor for meg? Jeg trenger nok ikke de 4 literen ekstra på large, men redd jeg målte feil med appen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har slitt med å finne sekker som passer, da jeg er kort i ryggen og lang i beina, og litt kraftig i overkroppen slik at jeg ønsker meg litt lengde på ryggsekkstroppene. når jeg prøvde osprey elker gregory sitt målesystem så sa dem large, men det ble ikke helt rett uten en del justering.. landet på ryggsekk med lange stropper og justerbar rygg til slutt.. Anbefaler med andre ord å prøve, eller kjøpe en plass med god retur/bytte ordning

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok etter tilbakemeldingene deres at jeg først går for large, så får jeg heller bytte om det blir for galt. 
Men på bildet ditt @Espen Ørud så kan det se ut som skulderstroppene er litt for store, da de går ganske bratt opp over skulderen. Er ikke det et tegn på at sekken er litt feil størrelse? 

Er dere fornøyd med Osprey sine sekker? Kan forresten topplokket fortsatt brukes som egen sekk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare prøvd gregory sin nettløsning på måling av sekkestørrelse, på den mente appen at jeg skulle ha medium. Da jeg var i butikk og målte ble vi enige om at Large passet best. Men er ikke alltid så lett når en står mellom 2 størrelser. Da må du nesten teste og se hva som føles best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Joachim V skrev:

Topplokkløsningen selges ikke i Europa. 

Min har den løsninga men er vel 2 år gammel.
Forøvrig fornøyd med sekken. Eneste jeg er missfornøyd med er at man må kontakte Osprey Europa om
man vil bytte hoftebelte. Gregory f.eks kan man få kjøpt i butikker som selger merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bendikb skrev:

Jeg tror nok etter tilbakemeldingene deres at jeg først går for large, så får jeg heller bytte om det blir for galt. 
Men på bildet ditt @Espen Ørud så kan det se ut som skulderstroppene er litt for store, da de går ganske bratt opp over skulderen. Er ikke det et tegn på at sekken er litt feil størrelse? 

Er dere fornøyd med Osprey sine sekker? Kan forresten topplokket fortsatt brukes som egen sekk? 

Kan ikke svare på lokket pr i dag da det nok er endret siden jeg handlet min. Mitt topplokk kan benyttes som rumpetaske. 


Angående bildet, så har du for så vidt rett, men jeg bærer for øvrig alltid på hoften og kan stikke fingrene inn under skulderstroppen, men har de ikke så bratt som de er på bildet. Sekken veide ca 15 kg på bildet og var stappet med alt stort og lett, som soveposer osv. Jeg bar det tunge og ettersom vi fikk vekten til å sitte godt på hoftene gadd vi ikke endre rygglengde. Den er stilt inn til meg på 184, mens frøkna på bildet sikkert 10 cm kortere. 

Det var bildet jeg hadde i arkivet som viste sekken best, bildene jeg har den på selv er stort sett selfier og viser ikke sekken like godt... ;-)



Det nærmeste vi kommer med min 184 lange skortt og sekken er vel dette: 
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 180cm 80kg og Xenith88 i M sitter som støpt på meg i alle fall.
Strålende fornøyd med den sekken. Det så mange lommer, glidelåser og justeringsmuligheter at det kunne ikke vært bedre.

Legg merke til fløyta som er integrert i brystreima. Dette hadde jeg aldri tenkt over før noen var på besøk hos meg og blåste på den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.