Gå til innhold
  • Bli medlem

Melkesjokolade


Ragnar

Anbefalte innlegg

Melkesjokolade er for meg obligatorisk på dei fleste turar. For ikkje så lenge sidan innførte Freia nye plastpakkningar på dei fleste produkta. Dette skulle gje betre kvalitet, men det har bare blitt problemer for min del:

Lite tett innpakking

Liminga i endane går opp etter kort tid i "tursekken" og fører til at den blir mindre vanntett. Noko av poenget med plastikkinnpakkinga fell nesten vekk av denne grunn synes vi.

Det var bedre med den gamle pakkninga, sjølvom denne var av papir.

Oppbevaring/nedkjøling

På tur er det ofte nødvendig å kjøle ned sjokoladen i vann. Sidan eg trudde at pakkninga nå var heilt tett/nesten tett, blei den i sommar lagt i bekken. Dette fungerte faktisk med den gamle papirinnpakkninga, mens nå med den "vanntette, atmosfæriske" pakkninga blei den fyllt med vatn. Sjokoladen blei vassen og lite appetitteleg, nesten uspiseleg. I den gamle pakkninga holdt "sølvpapiret" sjokoladen inntakt og sjokoladen blei kun litt "kvit".

Den tidlegare pakken hadde "sølvfolie" som reflekterte mykje varme. I plastikken smelter den nå ganske fort i sommarvarmen, noko som førar til at sjokoladebitane blir "klint" fast i plastikken og sjølv etter nedkjøling er den vanskeleg å få i seg.

Den nye emalasjen er også ganke stygg i forhold til den gamle. Gulfargen er direkte stygg

Vi ønsker den gamle pakkninga tilbake. GI OSS DEN GAMLE SJOKOLADEN TILBAKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kanskje litt på kanten å ha eit opprop her på fjellforum, men skal "vi" ha nokon sjanse for å påvike ei så stor kjempe som Kraft food, så er det fint å ha noko å visa til. Det blir jo akkurat likt som når vi diskuterer andre former for turmat eller turutstyr

Skal sende ein litt omformulert versjon av innlegget mitt til dei som er ansvarlige i Freia/kraft, så får tida vise om det kan bli noko resultat utav det.

(Flytter tråden over til "Alt som ikke passer inn her")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tom, det kan det ikke betegnes som. Det er et opprop mot nyskapninger som for noen oppfattes som tilbakeskritt. Hvorfor være vrang bare for å være vrang? Bortkastet energi som ikke skaffer en verken venner eller sympati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet intet om mine grunner for å være "vrang". Og tror du virkelig jeg er så blottet for integritet at jeg justerer mine meninger og handlinger etter om det gir meg økte muligheter til å få venner eller sympati?

Du er antakelig den typen som man kaller "sosial intelligent", dvs. dyktig til å til enhver tid mene det samme som menneskene rundt deg i den hensikt å bli likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnar - Er ikke det litt feil sted for et slikt opprop da? Tror du virkelig Freia har lange ører inn i fjellforum???

Er det bare jeg som tror at også Fjellforum blir overvåket av amerikanske kulturimperialistiske og kapitalistiske strorkonsern?? Hver gang ordet "Freia" brukes på nettet går alarmklokkene i et visst hovedkvarter og overvåkningen er i gang.... Eller er der bare jeg som igjen lider jeg av forfølgelsesvannvidd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] Eller er der bare jeg som igjen lider jeg av forfølgelsesvannvidd?

Nei, da Erik. Det er ikke forfølgelsesvanvidd så lenge du faktisk blir overvåket.

Vi følger med, også på Fjellforum...... nyah, ha, ha, ha (ondskapsfull, gjennomtrengende latter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.