Gå til innhold
Sneisen

Første vinterovernatting. Kald på nesa

Anbefalte innlegg

Overnattet ute på vinteren for første gang natt til julaften.-11 var det når jeg sto opp, var varm og god over alt bortsett fra at jeg var fryktelig kald på nesa 😅 har dere noen tips? Sover dere med balaclava??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker gjerne en slik som lar seg snurpe igjen. Forholdsvis tykk fleece

Skjult lenke - logg inn for å se den

Fordelen er at den er såpass lang at den stikker nedenfor strammingen i halsregionen i soveposen. I tillegg kan den åpnes noe når man trenger det. F.eks til frokostkaffen. Her fra en morgen med -25 i teltet...

17834227_10154214919000194_3303967212191

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 minutter siden, Sneisen skrev:

Takk for tips! Litt uvant å ha noe over munnen også når man sover, men det blir man vel vant til! 

Du kan nå evt. Skaffe deg finlandshette 👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Bjørn J skrev:

Denne var da kledelig :D

Vurderte faktisk den haha🤣

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 26.12.2018 den 0.53, Sneisen skrev:

Overnattet ute på vinteren for første gang natt til julaften.-11 var det når jeg sto opp, var varm og god over alt bortsett fra at jeg var fryktelig kald på nesa 😅 har dere noen tips? Sover dere med balaclava??

Eg kan ikkje fordra å ha hals over munn og nase så eg stikk hovudet ned i sovepose og snurper igjen, slik at kun augene ser ut. Då er det varmt og godt og litt lufting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ved -10 så er det vel ikke farlig å bli kald på nesa? Ikke nedi en sovepose? 

Eller burde man passe seg for å stikke frem nesa? Spør for en venn... 

(Jeg får lett hetta om jeg ikke får puste fritt med nesa) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Gittiamo skrev:

(Jeg får lett hetta om jeg ikke får puste fritt med nesa) 

Hmmm... Skjult lenke - logg inn for å se den profilbildet ditt lyver, nesa er dekka og du har ikke hetta på :-) 

På de kaldeste turene bak på sleden og av og til på skikkelig kalde netter har jeg en slik en: Skjult lenke - logg inn for å se den . Ser skikkelig Darth Vader ut i den, i alle fall med goggles på i tillegg :-) .
Var faktisk et par hunder som ble noe skeptiske første gangen jeg brukte den i forbindelse med hundekjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider