Gå til innhold
  • Bli medlem

Første vinterovernatting. Kald på nesa


Sneisen

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg bruker gjerne en slik som lar seg snurpe igjen. Forholdsvis tykk fleece

https://www.ebay.com/itm/Thermal-Motorcycle-Fleece-Balaclava-Neck-Winter-Ski-Full-Face-Mask-Cover-Hat-KY/112639675657?hash=item1a39d90d09:m:mlmQHvJWAOaVoMFkuDEBOBw:rk:1:pf:0

Fordelen er at den er såpass lang at den stikker nedenfor strammingen i halsregionen i soveposen. I tillegg kan den åpnes noe når man trenger det. F.eks til frokostkaffen. Her fra en morgen med -25 i teltet...

17834227_10154214919000194_3303967212191

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 26.12.2018 den 0.53, Sneisen skrev:

Overnattet ute på vinteren for første gang natt til julaften.-11 var det når jeg sto opp, var varm og god over alt bortsett fra at jeg var fryktelig kald på nesa 😅 har dere noen tips? Sover dere med balaclava??

Eg kan ikkje fordra å ha hals over munn og nase så eg stikk hovudet ned i sovepose og snurper igjen, slik at kun augene ser ut. Då er det varmt og godt og litt lufting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gittiamo skrev:

(Jeg får lett hetta om jeg ikke får puste fritt med nesa) 

Hmmm... @Gittiamo profilbildet ditt lyver, nesa er dekka og du har ikke hetta på :-) 

På de kaldeste turene bak på sleden og av og til på skikkelig kalde netter har jeg en slik en: https://www.dntbutikken.no/produkt/50389644/kuldemaske-coldavenger-pro . Ser skikkelig Darth Vader ut i den, i alle fall med goggles på i tillegg :-) .
Var faktisk et par hunder som ble noe skeptiske første gangen jeg brukte den i forbindelse med hundekjøring.

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.