Gå til innhold
  • Bli medlem

Enda en som ikke klarer å velge fiskestang


Skibby

Anbefalte innlegg

Har lite erfaring med fiske, men har nå fått noen abbor under 100g. Har arvet noen teleskopstenger som er eldre enn meg, som jeg ønsker å oppgradere. 

210cm 10-30g

210cm 10-20g

168cm 3-15g

Liker den minste best, men har allerede limt stangringene et par ganger.

Ønsker et billig alternativ under 8’ opptil 20g kastevekt. Det viktigste er lav pakkelenge da den stort sett blir liggende i sekken i tilfelle jeg kommer til et vann med fisk i. 

Har sikkert glemt noen viktige opplysninger, så bare spør! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.
Regner med at du er ute etter en stang for haspelsnelle.
Hos skittfiske.no, så har du en del stenger somer under 8', og opp til feks 20g kastevekt: https://www.skittfiske.no/fiske/stenger/haspel?Filter=125¤1:125¤1_7-8_fot|130¤1:130¤1_6020_g&Keep=true

Stengene kan deles i 2,3 eller 4 deler. Sistnevnte er bra når du skal ha de i sekken. En slik stang kan du finne her: https://www.skittfiske.no/berkley/140168/berkley-twilight-travel-8-3-15g-haspel--4-delt 
Jeg har ikke selv personlig erfaring med denne stangen, men den skal vel fungere greit.

Stangringer pleier å være greit å feste på nytt. Du må ha litt utsyr og litt tålmodighet. Det finnes videoer på youtube som viser deg hvordan du gjør det. Jeg brukte en gammel batteridrill for å rotere stangen under tørking av limet som jeg la rundt tråden som fester stangringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

Er for haspelsnelle ja. 

Har det lange håndtaket på den stanga du linker til noe fordel i forhold til en som er halvparten så lang, med mindre du støter på veldig stor fisk. Ser ut til å være 3 ganger så langt som på stengene jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengden på grepnene på stengene som @sofasliter linker til er vel ganske normale på normale haspelstenger.
Men på teleskopstenger så pleier de vel å være endel kortere.
Jeg har selv en 5-delt stang fra Berkley og den er kortere i transporttuben enn sekken min er høy.
Kan ikke med beste vilje se noen fordel med en teleskopstang i forhold til en 4 eller 5-delt haspelstang. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.