Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilket reinskinn?


Terje Melbye

Anbefalte innlegg

Annonse
4 hours ago, Marius Engelsen said:

I følge tidligere teåder på forumet, så er visstnok alt annet enn tørkede reinskinn uegnet til utebruk.

Det visste ikke jeg, så jeg har bare brukt det jeg kjøpte på XXL en gang i tiden 😱

Ubehandlede garvede skinn suger vann, men det finnes garvede reinskinn som er impregnerte slik at de skal tåle utebruk.
Sitat fra nettsiden til Nordic Reindeer: " Vannavisende skinn for sitte-/ liggeunderlag på turer i skog og mark. Den perfekte gave til den friluftsinteresserte. Skinnene er først beredet, deretter er det påført et «plastbelegg» på lærsiden, som gjør skinnene vannavvisende, og de kan legges rett i snøen. Rulles sammen med hårene inn, fra nakken, og legges under lokket på sekken. Vekt pr skinn: 1,5 til 2 kg. "

Vekten gjelder hele skinnet, men det blir mye lettere hvis det skjæres litt smalere og til en mer rektangulær form. Garvede skinn er mykere enn tørka skinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Bjørn J skrev:

Ubehandlede garvede skinn suger vann, men det finnes garvede reinskinn som er impregnerte slik at de skal tåle utebruk.
Sitat fra nettsiden til Nordic Reindeer: " Vannavisende skinn for sitte-/ liggeunderlag på turer i skog og mark. Den perfekte gave til den friluftsinteresserte. Skinnene er først beredet, deretter er det påført et «plastbelegg» på lærsiden, som gjør skinnene vannavvisende, og de kan legges rett i snøen. Rulles sammen med hårene inn, fra nakken, og legges under lokket på sekken. Vekt pr skinn: 1,5 til 2 kg. "

Vekten gjelder hele skinnet, men det blir mye lettere hvis det skjæres litt smalere og til en mer rektangulær form. Garvede skinn er mykere enn tørka skinn.

Du går altså god for reinsskinnet fra XXL? Om jeg forstår deg riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2018 den 14.24, Marius Engelsen skrev:

I følge tidligere teåder på forumet, så er visstnok alt annet enn tørkede reinskinn uegnet til utebruk.

Det visste ikke jeg, så jeg har bare brukt det jeg kjøpte på XXL en gang i tiden 😱

At du kjøpte reinskinnet fra XXL en gang i tiden, eller at du bare har brukt det èn gang fordi det fungerer dårlig for utebruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Terje Melbye skrev:

At du kjøpte reinskinnet fra XXL en gang i tiden, eller at du bare har brukt det èn gang fordi det fungerer dårlig for utebruk?

Ser at setningsoppbyggingen der kunne vert bedre.

Jeg har kjøpt reinskinnet en gang i tiden på XXL, og brukt det mange ganger :)

Kan bli litt vått under om jeg bruker det når det er vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Terje Melbye said:

Du går altså god for reinsskinnet fra XXL? Om jeg forstår deg riktig. 

Jeg kjøpte et reinskinn på XXL i fjor, men har ikke brukt det ute ennå. Jeg har et par tørkede skinn som er skjært til, det er de jeg bruker. Det nye var så pent at jeg ikke har villet skjære i det ennå :) . Men det er fra Nordic Reindeer, og det var informasjon om at det er impregnert. Jeg ser forresten på nettsidene til XXL at de ikke har hele skinn, kun sitteplater - og de er impregnert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.