Gå til innhold
  • Bli medlem

Fritidsbukse med romslige lår


magnum_mauser

Anbefalte innlegg

Etter mangen år på treningssenter med tunge knebøy er det med passfassong på klede blitt ein utfordring. Spesielt bukser er vanskeleg, då eg har relativt smal midje men enorme lår&legger. Eg har sett etter ei standard fritidsbukse, det kan være menbran, men det er ikkje eit must - men då må det være gode moglegheiter for lufting. Eg prøver å finne ei bukse som er sopass romsleg i beina at eg får plass til ei tjukk ullfroté under. Solangt er eit par modeller fra revelution race det beste alternativet eg har - men desse er heilt i grenseland og på nippet til å være for trange rundt låra. 

Nokon som har eit tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter mange år med styrketrening for idrett på skøyter har jeg en formening om problemet.

 

Jeg har funnet min favorittbukse til tur og jakt (ikke skall) i noe som egentlig er en randonebukse fra Helly Hansen. Den har veldig mange egenskaper jeg er fornøyd med:

1. Vid passform

2. Dobbelt stoff med mesh der du normalt blir klam.

3. "Snøskjørt" med krok i beina sån du slipper rusk i skoene

4. Glidelås i hele benlengden (men ikke helt opp til hofta) uten netting eller annet som hindrer luftemulighetene.

5. Gode lommer

6. Hel lomme til beltet på ryggen i stedet for smøyestoler som eliminerer at du får ufrivillig lufting på ryggen

7. Solid stoff-forsterkning på innsiden av anklene.

8. Ikke bib (selebukse)

9. Ikke sort eller grønn 

 

Nå går det dessverre ikke å få tak i akkurat den modellen lengre, men kan kanskje gi et hint om alternativ å kikke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Espen Ørud skrev:

Etter mange år med styrketrening for idrett på skøyter har jeg en formening om problemet.

 

Jeg har funnet min favorittbukse til tur og jakt (ikke skall) i noe som egentlig er en randonebukse fra Helly Hansen. Den har veldig mange egenskaper jeg er fornøyd med:

1. Vid passform

2. Dobbelt stoff med mesh der du normalt blir klam.

3. "Snøskjørt" med krok i beina sån du slipper rusk i skoene

4. Glidelås i hele benlengden (men ikke helt opp til hofta) uten netting eller annet som hindrer luftemulighetene.

5. Gode lommer

6. Hel lomme til beltet på ryggen i stedet for smøyestoler som eliminerer at du får ufrivillig lufting på ryggen

7. Solid stoff-forsterkning på innsiden av anklene.

8. Ikke bib (selebukse)

9. Ikke sort eller grønn 

 

Nå går det dessverre ikke å få tak i akkurat den modellen lengre, men kan kanskje gi et hint om alternativ å kikke på...

Eg er open for hint! 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Eg oppdaga at revelution race har ein tjukk og fora modell som heiter hiball. Eg kjøpte denne og har brukt den nokre dagar. Eg kjøpte den i xl, den er litt romslig i livet, so eg må bruke belte. Men utover det virker dette som ei veldig grei turbukse til den kalde årstida. Eg kunne tenkt meg at den var enda romsligare i låra, slik at eg får plass til den tjukkaste ullfroté'n uten at det klemmer - men den er sopass tjukk og fora at det er ikkje sikker eg trenger det varmaste undertøyet i denne buksa. I tillegg har den ein fornuftig pris, trur eg betalte ca 850,-

 

Endret av magnum_mauser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.