Gå til innhold
  • Bli medlem

Vottehenger


TonePåTur

Anbefalte innlegg

Vottehenger ala hundekjøringstil! Eg ønsker å enten kjøpe eller lage sjøl; vottehenger, slik som hundekjørere bruker. Som sikrer at ein ikkje mister vottane og som er slik at ein kan krysse dei bak ryggen og "henge" dei vekk mens ein arbeider. Nokon som har slikt eller har tips til best mulig måte å lage dei på? 😊 Gjerne bilde 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enklest å bruke alminnelig buksestrikk.  På bildet har jeg i tilegg brukt en tynn tråd, men det er unødvendig.  Syr fast den ene enden vrangborden på votten og trer så strikken innvendig i ermene .  Tilpasser så lengden og syr strikken fast til den andre votten.  Passer på at strikken er såpass stram at når jeg tar av meg vottene blir de trukket litt inn i ermene.  Dermed  unngår jeg å få snø i vottene når jeg tar dem av.  597607150_IMG_1731(2).thumb.JPG.75ee7fc5dcdf38430a080fe8e51b6e63.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, TonePåTur said:

Vottehenger ala hundekjøringstil! Eg ønsker å enten kjøpe eller lage sjøl; vottehenger, slik som hundekjørere bruker. Som sikrer at ein ikkje mister vottane og som er slik at ein kan krysse dei bak ryggen og "henge" dei vekk mens ein arbeider. Nokon som har slikt eller har tips til best mulig måte å lage dei på? 😊 Gjerne bilde 🤗

Litt ned på siden her finner du det: http://videhorisonter.blogg.no/1490300597_vottetips_og_triks_til_en_vellykket_fjelltur.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette har eg sett, ho er ei venninne av meg😊 Har laga meg ein sånn med strikk, men tenkte kanskje nåken hadde litt andre metoder/varianter som er bedre enn kun med strikk. 😊

35 minutter siden, Bjørn J skrev:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.