GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Arcteryx Alpha AR jakke? đŸ€”


Terka

Anbefalte innlegg

Noen pÄ forumet som har erfaring med Arcteryx Alpha AR skalljakke?

Trenger snart en ny skalljakke for vinterfjell (bratt fjell/fjellklatring og toppturer pÄ ski) og noe isklatring. 

Har i dag en MH Tupilak jakke som begynner Ä bli slitt, vinterens versjon av denne har ikke lufting under armene (noe jeg Þnsker pÄ toppturer) og dermed havner den litt ned pÄ Þnskelisten.

NorrÞna Trollveggen GTX Pro eller Light er sjekket ut og funnet ok, men Arcteryx Alpha SV passer(meg) mye bedre pÄ alle omrÄder/mine kriterier.

Denne uken er Arcteryx Alpha AR mye billigere en Arcteryx Alpha SV (som er en klart favoritt bortsett fra prisen), men jeg har kun sett den pÄ nett, de andre er prÞvd. Et minus er lavere slitestyrke pÄ AR ift SV, men ellers kan den vÊre aktuell.

Jakka: https://arcteryx.com/ch/en/shop/mens/alpha-ar-jacket

De fÄ reviews jeg har funnet pÄ nett av Alpha AR:

HĂ„per er altsĂ„ at noen pĂ„ forumet har den og har brukt den i tilsvarende aktiviteter som listet opp innledningsvis, og kan gi en "Yay", eller "ligg unna" vurdering. 😄

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Har brukt Ar en del Är. Vil si et klart og tydelig Nja... 

God, lett og behagelig jakke. God hette, god lufting, samme plassering av lommer som SV. Men slitestyrke kan ikke sammenlignes med SV. 

Har stort sett brukt til vandring, fiske, jakt og toppturer pÄ ski. Har hatt nÊrkontakt med busker i stor fart uten rifter, men ikke gnikking mot stein som ved klatring. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Har alpha ar jakka selv, men har for det meste brukt den pÄ sommerturer. Ingen slitasjemerker etter sekkbruk. Har heller ikke funnet noen punkter ellers pÄ jakka som virker mindre robuste. Til den bruken jeg har, hat det vÊrt ei god jakke. Har hatt den 3 Är, og den kommer til Ä vÊre noen Är til

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.