Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av packraft


Packraft1

Anbefalte innlegg

Annonse
2 timer siden, Packraft1 skrev:

Tusjmann: Har du noen erfaring med packraft fra kipara?

Det er den samme som jeg kjøpte fra Kina med ett annet navn. Jeg fikk den til en ganske annen pris enn det han selger Kipara for. Båtene er bra de altså. Vet at noen Fjellforumere har fått rabatt hos han før. Reklamasjonsrett ifht norsk lov er jo en fordel med å kjøpe norsk da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2018 den 12.04, Packraft1 skrev:

Vil helst kjøpe packraft med minst 3 års garanti.

 

Tror de fleste produsenter har 3 års garanti. Men ikke misforstå, det er ikke snakk om garanti mot hull. Det er tross alt snakk om en oppblåsbar båt :)

Anbefaler deg å sette deg litt inn i ulike produsenter og modeller. Det meste holder nok en ok kvalitet, men det er forskjeller. Jeg har testet packrafts fra en del ulike produsenter, og selv om modellene ser like ut ved første øyekast er det forskjeller på kvalitet og funksjonelle løsninger. Dette merkes spesielt på kvaliteten på håndverket og om man har tatt snarveier som går ut over funksjonalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, rypehund skrev:

Hvordan er kvaliteten på disse andre packraft`ene, feks fra kipara, forhold til den opprinnelige, fra alpacka?  Jeg ser at designmessig, så ser de til forveksling helt lik ut.

Nå er Alpacka packraften min fra 2013, så det kan hende det er gjort litt endringer med materialet som gjør at det jeg skriver ikke nødvendigvis stemmer når man sammenlinger dagens modeller av Alpacka og Kipara packraftene opp mot hverandre.

Materialet på Kipara* packraftene (2018 modell) er endel grovere/tykkere og stivere enn materialet på Alpacka'en, noe som gjør at den tar en god del større plass sammenpakket enn Alpacka'en. I tillegg er de litt tyngre. Mener å huske at 220 modellen til Kipara var drøye halvkiloet tyngre enn Denali Llama raften min. (Llama'en er ca 250 com om jeg ikke husker feil.)
Packraftene fra Kipara / Audac Sport har ikke blitt brukt så mye som packraften fra Alpacke, men jeg tror materialet skal tåle en god del juling og om ikke fullt så mye som Alpacka, så er det ikke langt ifra.  Jeg sjekket nøye over packraftene når jeg sømsealet spruttrekkene, og håndarbeidet ser veldig bra ut. Fant ikke noe å utsette på på mine ihvertfall. 

Om du ikke har ambisjoner om å droppe mye/padle klasse 3-5, men heller tenker å padle vann, og litt elver med klasse 1-2 og kanskje 3 en sjelden gang, så er min mening båtene fra Audac Sport/Kipara mer enn god nok.  Om du følger med på Finn.no kommer det stadig vekk båter for salgs. Ofte ikke mer brukt enn at de har vært oppblåst og padlet litt på flatt vann...

*Kjøpte mine direkte fra fabrikant - Audac Sports til en betraktelig lavere pris 

Alltid moro med litt bilder ;)
Blå = Alpacka Packraft - Denali Llama 
Rød liten = Audac Sport 220 modell
Rød stor = Audac Sport 270 modell

IMG_7621.thumb.jpg.a289f6c808f7869d673ca452f2877b1c.jpgIMG_7623.thumb.jpg.f7bd03520477b95e28b5a29a78db71ff.jpgIMG_7626.thumb.jpg.eb3ee7220edd2186a40b5e99b185bdb0.jpgIMG_7634.thumb.jpg.f4b39a96f46187e694de071a688cd2aa.jpgIMG_7636.thumb.jpg.8e62f15527e1b97ef7a3883741986fce.jpg

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger Kipara. 

Det er riktig det Walle sier om at det er grovere og tykkere enn Alpacka på de modellene som er vist på bildet. Det er samme type som. MRS leverer. Men vi selger også det som er tynnere og mykere i Char modellene. Det er veldig behagelig og supersterkt. 🙂 

Det er ikke så store forskjeller som MRS selgeren skriver. Det er størst forskjell i pris 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.